بازدید روزانه ۳۰۰ گردشگر نوروزی از ۲ خانه موزه تهران

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: در تعطیلات نوروز روزانه بیش از ۳۰۰ نفر از خانه‌موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد بازدید کردند و خانه موزه‌ها مهم‌ترین مقاصد گردشگری فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مویدی با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از خانه موزه‌های تهران، اظهار کرد: در تعطیلات نوروز، روزانه بیش از ۳۰۰ نفر از خانه‌موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد بازدید کردند.

وی بابیان اینکه از چهارم تا دهم فروردین بیش از دو هزار نفر از شهروندان این مجموعه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند، ادامه داد: این امر نشانه اقبال اهالی فرهنگ و اقشار مختلف جامعه از مراکز فرهنگی است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری‌تهران، تصریح کرد: جایگاه شایسته و اعتبار خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد در میان نخبگان فرهنگی خواهان رایزنی برای برنامه‌ریزی جهت استفاده بهتر و بیشتر از این ظرفیت برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی شده است.

وی بابیان اینکه این شرکت آمادگی دارد تا با نهادهای فرهنگی برای بهره‌مندی از تجربیات موفق خانه‌موزه سیمین دانشور و جلال آل احمد رایزنی و تعامل داشته باشد، گفت: بیش از ۱۵۰ گردشگر از چهارم تا دهم فروردین از خانه موزه مهدی خوان ثالث بازدید کردند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: خانه‌موزه‌های مشاهیر و نویسندگان، اصالت و هویت شهرها محسوب می‌شوند، خانه موزه‌ها به عنوان مهم‌ترین مقاصد گردشگری فرهنگی است، در این راستا یکی از رویکردهای محوری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی حفظ، احیا و بهره‌برداری هر چه بهتر از خانه مشاهیر است.

کد خبر 565098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.