چادرخوابی بدون حادثه مسافران در اصفهان

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز ۳۲۶۹ وسیله گرمایشی از چادر مسافران خارج شد، گفت: آمار مرکز اورژانس کشور بیانگر تلفات در تمام کلانشهرها است، اما اصفهان تا کنون تلفات ناشی از استفاده وسایل گرمایشی در چادرها نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم مطلبی، امروز _پنجشنبه یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ در چهارمین جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: از روز بیست و ششم اسفندماه همزمان با آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر، کمیته ایمنی و حوادث هم شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی و رسالت سازمان آتش‌نشانی نجات جان و مال انسان‌ها است، بنابراین این سازمان با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود وارد میدان شد، افزود: آتش‌نشانی موظف بود در مراکز تفریحی و گردشگری، گره‌های ترافیکی و سطح شهر حضور یافته خدمت‌رسانی کند که میانگین حریق و حوادث در نوروز امسال به ۳۵ مورد در ۲۴ ساعت رسید.

مسئول کمیته ایمنی و خدمات سفر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: هفت اکیپ غواصی از روز پنجم فروردین‌ماه در نقاط حادثه‌خیز مستقر و فعال شد، البته در حادثه‌ای که در روزهای گذشته اتفاق افتاد با وجود آنکه آتش نشانان به سرعت خود را به محل حادثه رساندند، اما زمان طلایی از دست رفته بود و فرد دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: در باغ فدک و ورزشگاه‌ها، ۲۴ هزار و ۵۲۱ تخته چادر اسکان یافت و ۳۲۶۹ وسیله گرمایشی از چادرها خارج شد؛ آمار مرکز اورژانس کشور بیانگر تلفات در تمام کلانشهرها است، اما اصفهان تا کنون تلفات ناشی از استفاده وسایل گرمایشی در چادرها نداشته است.

مطلبی تصریح کرد: حضور مردم در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین‌ماه، می‌تواند خطرآفرین باشد، در این راستا لازم است همکاری لازم انجام شود، در نقاط حادثه‌خیز حاشیه رودخانه نیز نیروهای آتش‌نشانی مستقر خواهند بود، لذا از سازمان هلال احمر هم در این زمینه امداد می‌طلبیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بود که اصفهان شهر زندگی باشد و خدمات شایسته‌ای به شهروندان و گردشگران ارائه شود.

کد خبر 565071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.