به سفارش شهدا عمل کنید/ عَلَمی که روی زمین نماند

محمد کامران، شهید مدافع حرم در روز نهم اردیبهشت ۱۳۶۷ در روستای دستجرد جرقویه از توابع استان اصفهان به دنیا آمد و بیست‌وسوم دی سال ۹۴ در منطقه «خان‌طومان» بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

‌به گزارش ایمنا، شهید مدافع حرم «محمد کامران» روز نهم اردیبهشت ۱۳۶۷ در روستای دستجرد جرقویه از توابع استان اصفهان به دنیا آمد. در دوران کودکی شجاع، پر انرژی و دوست داشتنی بود. از همان زمان تلاش می‌کرد تا راه دایی شهید خود را ادامه دهد. دوره ابتدایی را در همان روستا (روستای دستجرد جرقویه از توابع استان اصفهان) گذراند و از سال ۱۳۷۸ به تهران آمد و بعد از دیپلم به سپاه پاسداران وارد شد.

در این سال‌ها به خوبی مسائل فقهی را آموخت و بسیار روی مال حلال و حرام به خصوص خمس حساس بود. او سال ۹۲ ازدواج کرد و با ناامن شدن حرم عمه سادات و حمله تکفیری‌ها عزم رفتن به سوریه کرد. بارها به سوریه رفت تا اینکه روز چهارشنبه بیست‌وسوم دی سال ۹۴ قبل از اذان ظهر در منطقه «خان‌طومان» بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شاهرگ و پهلو به شهادت رسید.

وصیت شهید کامران به بازماندگان

مادر این شهید مدافع حرم افزود: نکته دیگری که پسرم در وصیت‌نامه خود بسیار به آن سفارش کرد، بحث امر به معروف و نهی از منکر، حجاب زنان و غیرت مردان بود. پسرم می‌گفت: «خواهرانم، حجاب خود را حفظ کنید و از همه می‌خواست غیرت علوی خود را حفظ کنند. خطاب به آن‌ها می‌گفت: «طوری نباشد که ما به شهادت برسیم و شما پشت ولایت فقیه را خالی کنید حتماً پشتیبان ولایت فقیه باشید اگر اینگونه نباشید، این گرگ‌های درنده یا همان دشمنان اسلام، فقط منتظر همین لحظه‌ها هستند.»

پسرم می‌خواست راه دایی شهید خود را ادامه دهد

مادر شهید کامران ادامه داد: «وقتی خبر شهادت فرزندم را شنیدم، احساس افتخار می‌کردم. آن هنگام، دو رکعت نماز شکر به جای آوردم. خدا را شکر کردم که پسرم توانست در این راه ادامه دهد و دنباله‌روی دایی خود باشد. برادرم سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و پسرم سال ۱۳۶۷ به دنیا آمد. وقتی برادرم شهید شد، نام او را روی پسرم گذاشتم. پسرم همیشه آرزوی این را داشت که راه دایی خود را ادامه دهد و خدا را شکر که توانست در این راه حرکت کند. شهادت برای همه ما و برای کشور افتخاری است. از آنجا که در نهایت انسان باید بمیرد. اگر این‌گونه است، رفتن انسان اگر با شهادت باشد، خیلی بهتر است.»

این مادر شهید گفت: «من فکر می‌کنم اگر کسی می‌گوید من شهادت را دوست ندارم، به شهادت یقین ندارد. کسی که می‌میرد نه نامی دارد و نه یادی، اما اگر به شهادت رسید، آن خودش کارهای بسیار می‌کند و مانند عسل شیرین است. توصیه من به مردم این است که تا می‌توانند به سفارش شهدا عمل کنند. نماز خود را اول وقت بخوانند، حلال و حرام را در زندگی خود رعایت کنند، امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنند و در رأس تمام این‌ها پشتیبان ولایت فقیه باشند.»

منبع: دفاع پرس

کد خبر 565069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.