جابه‌جایی روزانه ۴۷ هزار مسافر با متروی اصفهان در ایام نوروز 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در ایام تعطیلات نوروز، روزانه حدود ۴۷ هزار نفر مسافر در اصفهان با خط یک مترو جابه‌جا شدند.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس اظهار کرد: در ایام نوروز همه وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر اصفهان از جمله مترو، اتوبوس، اتوبوس‌های گردشگری و تاکسی‌ها با افزایش حجم مسافر روبه‌رو شده‌اند، چنان‌که خط یک مترو در ایام نوروز از ساعت ۹ تا ۲۱ حدود ۴۷ هزار نفر مسافر را به صورت روزانه جابه‌جا کرده است.

وی افزود: اتوبوس‌های گردشگری نیز که ویژه انتقال گردشگران از مجموعه فرهنگی گردشگری باغ فدک به مراکز گردشگری شهر همچون کوه صفه، پارک جنگلی ناژوان و سایر مراکز گردش‌پذیر بوده، در این ایام بیش از ۷۰۰ نفر مسافر را به صورت روزانه جابه‌جا کرده‌اند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی در مراکز گردشگری شهر اصفهان مشغول به فعالیت هستند، گفت: حدود ۲۶۰۰ دستگاه تاکسی نیز در سطح شهر به جابه‌جایی مسافران درون‌شهری می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۱ حدود ۱۰ هزار جای پارک خودرو متعلق به شهرداری اصفهان در خدمت شهروندان و گردشگران بوده است که ۱۲۰۰ عدد از آنها در اطراف میدان امام (ره) قرار دارند و مابقی در سایر نقاط شهر خدمت‌رسانی می‌کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه حدود پنج هزار جای پارک خودرو نیز متعلق به بخش خصوصی و مدارس آموزش‌وپرورش مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان همچنان مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان و گردشگران است و خط یک مترو نیز در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین از ساعت ۹ تا ۲۱ فعال خواهد بود.

کد خبر 565068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.