اسکان ۸۰۰ هزار مسافر در ۱۴ شب گذشته/ اصفهان در جایگاه سوم گردشگری نوروزی قرار گرفت

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: بر اساس اعلام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، اصفهان امسال پس از خراسان رضوی و فارس در مکان سوم ورود گردشگر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد شفیعی امروز _پنجشنبه یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ در چهارمین جلسه ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: شب گذشته بیش از ۳۳ هزار نفر مسافر شب خواب در مراکز اقامتی شهر اصفهان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه برای اسکان مسافران نوروزی از تمام ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای شهر اصفهان استفاده شد، افزود: در شب گذشته ۶۹۰۰ نفر و در مجموع طی ۱۴ شب گذشته ۸۱ هزار و ۴۱۰ نفر مسافر شب‌خواب از هتل‌های اصفهان استفاده کردند و همچنین ۸۴۵ نفر شب گذشته و ۱۳ هزار و ۸۷ نفر در ۱۴ شب گذشته در مهمان‌پذیرهای شهر اصفهان اسکان یافتند.

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ۱۵ هزار نفر شب گذشته و ۱۹۲ هزار نفر در ۱۴ شب اخیر در ۳۵۰ مدرسه آموزش‌وپرورش اسکان یافتند و از مجموع سه هزار منزل استیجاری، شب گذشته ۱۲۹۵ نفر و ۱۳۷ هزار نفر در ۱۴ شب گذشته برای اسکان استفاده کردند.

وی افزود: از ۱۳ خوابگاه دانشجویی معرفی شده برای اسکان مسافران نوروزی، شب گذشته ۴۲۵ نفر و در مجموع حدود ۱۴ هزار نفر شب خواب جهت اقامت استفاده کردند، همچنین در باغ فدک شب گذشته ۱۰۷۰ خودرو و در مجموع ۱۹ هزار خودرو وارد شد که شامل جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

شفیعی با بیان اینکه در مجموع در شب‌های گذشته درهای بیش از ۲۵ ورزشگاه به روی مسافران باز شد، ادامه داد: همچنین شش ورزشگاه به اسکان مسافران اختصاص یافت و حدود ۲۵۰۰ نفر شب گذشته و در مجموع ۳۷ هزار نفر در ورزشگاه‌ها اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه در مجموع در ۱۴ شب گذشته حدود ۸۰۰ هزار نفر شب خواب در شهر اصفهان اسکان یافتند، در خصوص اقدامات اعضای کمیته ایمنی و آتش‌نشانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، تصریح کرد: در شب‌هایی که با برودت و سردی هوا مواجه بودیم، بیش از ۳۰۰ کپسول گاز پیک‌نیک توسط نیروهای آتش‌نشان مستقر در باغ فدک از چادرها خارج شده است.

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: کمیته اسکان در این ایام با سامانه ۱۳۷ شهرداری ارتباط شبانه‌روزی داشت و اطلاعات تمام صنوفی که در این مدت خدمات‌رسانی کردند، در این سامانه ثبت و به گردشگران ارائه شد.

وی ادامه داد: کمیته قضائی و انتظامی علاوه بر وظایف اصلی با کلید به دستان نیز مقابله کرد، لذا با اقدامات انجام شده و همت نیروی انتظامی، امسال تعداد این افراد بسیار کمرنگ شد.

شفیعی گفت: کمیته اطلاع‌رسانی نیز همکاری خوبی با ستاد اسکان مسافران داشت و به سرعت بروشورهای اطلاع‌رسانی را آماده و توزیع کرد که در راهنمایی و هدایت مسافران به محل‌های اسکان بسیار تأثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، اصفهان امسال پس از خراسان رضوی و فارس در مکان سوم ورود گردشگر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند ایجاد هماهنگی بین شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان بود، البته خوشبختانه به‌رغم وجود مشکلاتی که در دو کلانشهر مشهد و شیراز برای پذیرش مسافران به‌وجود آمد، اصفهان مشکلی در پذیرش گردشگر نداشت و این در حالی است که فقط از پتانسیل و ظرفیت‌های شهرداری اصفهان برای اسکان استفاده شد.

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی اصفهان نیز اعلام کرده است که تمامی رکوردهای پیشین از جمله شب‌مانی در اصفهان شکسته شد و به سه شب رسیده است.

وی گفت: از دیدگاه گردشگران، بیش از ۸۵ درصد از مسافران از اقامت خود در اصفهان رضایت داشته‌اند که بسیار امیدوار کننده بوده و نشان‌دهنده مطلوبیت خدمات سفر ارائه شده است.

کد خبر 565058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.