۱۴ فروردین مترو رایگان است

شهردار شیراز گفت: به مناسبت بازگشایی مدارس در چهاردهم فروردین‌ماه، متروی این کلان‌شهر برای استفاده شهروندان رایگان خواهد بود.

به گزارش ایمنا، سیداحسان اصنافی اظهار کرد: در کنار همتی که در آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس وجود دارد، شهرداری شیراز نیز در خدمت شهروندان، دانش‌آموزان و فرهنگیان شهر شیراز خواهد بود.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت حمل‌ونقل عمومی شهر در روز چهاردهم فروردین، روز بازگشایی مدارس فعال خواهد بود که در این خصوص سیستم اتوبوسرانی از ساعت ۶:۰۰ صبح و مترو نیز از ساعت ۶:۰۵ شروع به کار و خدمت‌رسانی خواهند کرد تا مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

شهردار شیراز با ذکر اینکه آمادگی کامل برای سرویس مدارس در مجموعه حمل‌ونقل شهرداری شیراز وجود دارد، تاکید کرد: در آذرماه سال گذشته نرخ سرویس مدارس در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب و به ادارات مربوطه ابلاغ شده و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در خصوص سرویس مدارس، شرکت‌های متقاضی ثبت‌نام کرده و ساماندهی شده و ما منتظر اعلام لیست از سوی آموزش و پرورش برای تخصیص ناوگان برای سرویس مدارس هستیم.

اصنافی با تاکید بر لزوم تسریع در تعیین آمار اعلامی از سوی آموزش و پرورش اضافه کرد: آمادگی کامل برای تخصیص ناوگان برای سرویس مدارس در شهرداری شیراز وجود دارد و در صورتی که تا یکی دو روز اول هفته آینده لیست تعداد سرویس مورد نیاز به شهرداری شیراز اعلام شود، امیدواریم تا پایان هفته آینده کار انجام شود و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

وی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان فارس درخواست کرد که برای سهولت در تردد شهری ساعت شروع مدارس را به نوعی تنظیم کرده تا والدین همزمان مراجعه کمتری به جلوی مدارس به ویژه در دو سه روز اول داشته باشند.

شهردار شیراز همچنین از والدین دانش‌آموزان درخواست کرد از آنجا که حضور تمام دانش‌آموزان با خودروی شخصی والدین مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، لذا دانش‌آموزان سعی کنند با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد کنند تا تکلیف سرویس آنها مشخص شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 565029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.