فوت ۱۲ نفر در تصادفات درون شهری اصفهان/ ۴۳۷ نفر مجروح شدند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: از آغاز طرح نوروزی تا نهم فروردین‌ماه، ۴۳۷ نفر در تصادفات درون‌شهری استان اصفهان مجروح شدند و ۱۲ نفر جان باختند که پنج نفر از جان‌باختگان عابر پیاده بوده‌اند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی در بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری، ۱۲ نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل این رقم ۴۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در مدت مذکور ۴۳۷ نفر در تصادفات راه‌های درون‌شهری استان اصفهان مجروح شدند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۳۳ درصدی مواجه بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: در حالی شاهد کاهش آمار مرگ‌ومیر و مصدومان تصادفات هستیم که حجم تردد وسایل نقلیه در سطح معابر شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

خودروهای سواری بیشترین سهم تصادفات فوتی

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات نبود توجه به جلو از سوی رانندگان است، تصریح کرد: خودروهای سواری ۵۳ درصد، وانت‌ها ۱۴ درصد و موتورسیکلت‌ها ۳۳ از سهم تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص داده‌اند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه پنج نفر از جان‌باختگان از عابران پیاده بودند که متأسفانه دو نفر آنها چهار و شش سال سن داشتند، اضافه کرد: همچنین چهار نفر از جان‌باختگان راکبان موتورسوار در محدوده سنی ۱۵ تا ۲۷ سال بوده‌اند.

همه جان‌باختگان تصادفات سال جاری افراد بومی بودند

وی با بیان اینکه همه جان‌باختگان تصادفات این ایام جزو افراد بومی استان اصفهان هستند، گفت: ۳۳ درصد مصدومان در صحنه و ۶۷ درصد در بیمارستان جان باختند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با تاکید بر اهمیت رعایت سرعت مطمئنه و توجه کامل رانندگان به جلو، خاطرنشان کرد: حادثه هیچ زمانی خبر نمی‌دهد و رانندگان باید بدانند یک لحظه چشم برداشتن از جلو و مشغول شدن با تلفن همراه چه خطرات جبران‌ناپذیری را برای آنها رقم خواهد زد.

کد خبر 564980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.