توانمندی کامل ایران در زمینه دانش فنی صنعت پالایشگاهی

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: ما در حوزه تأمین کاتالیست و دانش فنی فرایندها کاملاً خودکفا هستیم و اگر مشکلی باشد در تأمین بخشی از تجهیزات پیچیده مانند کمپرسورهای با توان بالا است که محدودیت وجود دارد.

به گزارش ایمنا، جعفر توفیقی با بیان اینکه ما در حوزه دانش فنیِ صنعت پالایشگاهی توانمندی کامل داریم، اظهار کرد: تحریم در روند اقدامات ما بی‌تأثیر بوده است و اگر مواردی به تحریم بخورد، بخشی از تجهیزات است.

این فعال نفتی گفت: تکنولوژی یک پالایشگاه علاوه بر فرایندها بحث تجهیزات و مواد کاتالیست است. ما در حوزه تأمین کاتالیست و دانش فنی فرایندها کاملاً خودکفا هستیم و اگر مشکلی باشد در تأمین بخشی از تجهیزات پیچیده مثل کمپرسورهای با توان بالا است که محدودیت وجود دارد.

توفیقی افزود: البته اگر در مقیاس کوچک در داخل کشور امکان ساخت داریم، در مقیاس بالاتر نیاز به همکاری با برخی شرکت‌های خارجی است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در ادامه با اشاره به پروژه تولید کک سوزنی و و کک اسفنجی گفت: عمده تولید این محصولات در اختیار شرکت‌های اروپایی و امریکایی بود که لیسانس آن‌ها را در اختیار داشتند، اما بعد از تحریم توسط پژوهشگاه توسعه داده شد و خودمان به تولید رسیدیم.

منبع: ایلنا

کد خبر 564947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.