وین، شهر محبوب سرمایه‌گذاران خارجی

علی‌رغم پیامدهای ناشی از بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، شهر وین شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری در حدود ۴۴۲ میلیون یورو را جذب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات وین اعلام کردند که در سال ۲۰۲۱، ۲۲۵ شرکت خارجی تصمیم به اسکان در پایتخت اتریش، با وجود همه‌گیری کووید -۱۹، گرفته‌اند. به گفته شهرداری، این تعداد از بالاترین ارقام در سال‌های اخیر است.

اگرچه این ارقام ممکن است کاملاً انتزاعی به نظر برسد، اما مزایای بسیار واقعی برای شهر و شهروندان این شهر دارد. وجود این ۲۲۵ شرکت به این معنا است که شهر بیش از ۲۶۰۰ شغل و ۴۴۲ میلیون یورو سرمایه‌گذاری به دست آورده است.

شهردار مایکل لودویگ در این رابطه توضیح داد: «این ارقام نشان می‌دهد که وین می‌تواند یک مزیت رقابتی را حفظ کند که ارزش خاصی از نظر ثبات در خارج از کشور دارد.»

به منظور حفظ وین در چشم سرمایه‌گذاران بین‌المللی در طول همه‌گیری، مقامات محلی تلاش خود را برای بازاریابی شهر به عنوان یک مکان تجاری افزایش دادند. به گفته پیتر هانکه، عضو شورای شهر در امور اقتصادی، آنها کمپین خود را تا سال جاری ادامه خواهند داد.

وین، شهر محبوب سرمایه‌گذاران خارجی

هدف آن‌ها تقویت شهرت وین به عنوان مکانی باثبات برای انجام تجارت حتی در مواقع بحرانی شدید است. پیتر هانکه ادامه داد: «وین همیشه بستر خوبی برای موفقیت اقتصادی و مبادلات بین‌المللی است.»

به نظر می‌رسد این استراتژی در گذشته نیز ثمربخش بوده است، زیرا برای مثال در سال ۲۰۲۱، سرمایه‌گذاری‌ها حدود ۶۸ درصد بیشتر از سال قبل (۲۰۱۹) بود. از سوی دیگر اشتغال‌زایی نیز در سال ۲۰۲۱، ۵۶ درصد رشد داشته است. به نظر می‌رسد شرکت‌های آلمانی بیشترین علاقه را به راه‌اندازی کسب‌وکار در همسایه جنوبی خود دارند و پس از آن ایتالیا و ایالات متحده قرار دارند.

علی‌رغم رشد در سال ۲۰۲۱، مقامات هنوز به آمار ۲۰۱۹ نرسیده‌اند و آن‌ها این رکود را به همه‌گیری کووید نسبت می‌دهند که باعث اختلالات عمده در سراسر جهان در بخش‌ها و صنایع مختلف شد.

وین، شهر محبوب سرمایه‌گذاران خارجی

کد خبر 564938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.