آماده‌باش شورای شهر بارسلونا برای مقابله با آلودگی هوا

شورای شهر بارسلونا آمادگی‌های لازم را برای پیشگیری از آلودگی هوا در منطقه به‌کار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ثبت سطوح بالایی از ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر (PM10) توسط شبکه پایش و پیش‌بینی آلودگی هوا در کاتالونیا (XVPCA)، اداره کل کیفیت محیط‌زیست و آب‌وهوای دولت کاتالونیا مرحله هشدار پیشگیرانه PM10 را در منطقه بارسلونا فعال کرده است. با توجه به این وضعیت شورای شهر بارسلونا برای به‌کارگیری مجموعه‌ای از اقدامات برای مقابله با آلودگی هوا در حال آماده‌باش قرار دارد و برای کمک به بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از تولید بیشتر ذرات معلق به ابلاغ مجموعه‌ای از توصیه‌های ایمنی به مردم اقدام کرده است.

ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر، توصیف‌کننده ذرات ریز جامد یا مایع شناور در هوا است که تا ۴۰ درصد توسط موتور، لاستیک و ترمز خودروها تولید می‌شود و ۶۰ درصد باقی‌مانده از گردوغبار تولید شده در کارگاه‌ها و مکان‌های در حال تخریب یا تخریب‌شده و ابرهای حامل غبار از صحراها به وجود می‌آید.

از جمله توصیه‌های شواری شهر بارسلونا به مردم عبارت است از استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا تردد با پای پیاده یا دوچرخه‌سواری، عبور و مرور از خیابان‌هایی با حجم ترافیک پایین، به‌اشتراک‌گذاری خودرو یا استفاده از وسایل‌نقلیه با آلایندگی کمتر در صورت ممکن نبود جابه‌جایی با دوچرخه یا پای پیاده و در عین حال تشویق رانندگان به رانندگی کارآمدتر با شتاب‌گیری تدریجی، سرعت کمتر، استفاده از دنده برای کاهش سرعت، اجتناب از شتاب‌گیری و ترمز ناگهانی و مواردی از این قبیل.

علاوه بر این، شورا به مردم توصیه می‌کند که سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی خانه خود را متناسب با وضعیت آب‌وهوایی تنظیم کنند و همچنین با آگاهی از اثرات آلودگی هوا برنامه‌های ورزشی خود در فضای باز را به زمان‌هایی از روز ارجاع دهند که سطح آلودگی هوا کمتر است مثلاً در طول عصر یا شب.

شورای شهر بارسلونا همچنین در حال انجام اقدامات از پیش تعیین‌شده‌ای هم‌چون آبپاشی خیابان‌هایی با بیشترین حجم ترافیک، آبیاری پارک‌های سنگ‌فرش‌نشده و اجتناب از استفاده از دمنده‌های هوا است و به صاحبان مشاغل کارگاهی هشدار داده است که همه اقدامات زیست‌محیطی را به‌کار گیرند.

کد خبر 564908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.