اجرای ۷۰درصدی شبکه لوله‌گذاری آب در فضای سبز شهری

شهردار گوگد گفت: با اجرای ۷۰درصد لوله‌گذاری آب در بخش فضای سبز شهری و طرح جداسازی آب شرب از آب خام به صورت صددرصد، مصرف آب ۴۰درصد صرفه‌جویی داشته است.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای دوره پنجم شورای شهر گوگد تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری در سایزهای مختلف در توسعه بخش فضای سبز شهری گوگد اجرا شده که از این میزان لوله‌گذاری، حدود هفت کیلومتر آن مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

وی افزود: اکنون با اجرای ۷۰ درصد لوله‌گذاری آب در بخش فضای سبز شهری و طرح جداسازی آب شرب از آب خام به صورت صددرصد، در مصرف آب ۴۰ درصد صرفه‌جویی داشته است.

شهردار گوگد گفت: منبع تأمین آب فضای سبز شهری از تنها چاه شهرداری و منبع ذخیره آبی که در ساختمان آتش‌نشانی ساخته شده آبیاری می‌شود، همچنین هر ۱۰ روز یک بار شش ساعت آب تخصیصی از محل سد گلپایگان در مواقع تخصیص داده می‌شود که بدین منظور، استخر ۱۵۰۰ مترمکعبی ذخیره آب در پارک لاله برای آبیاری فضای سبز آن تعبیه و ساخته شده است.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه در گذشته زیرساخت‌های فضای سبز شهری گوگد به طور کلی با مشکل روبه‌رو بود، افزود: از سال ۱۳۹۷ تاکنون بیشترین زیرساخت‌ها در فضای سبز ایجاد شده و این موضوع توجه به زیرساخت‌های اصلی فضای سبز در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: معضل آب‌گرفتگی در سطح شهر وجود ندارد و سعی شده است که مشکل مسیرها، مرتفع شود؛ برخی نقاط شهر نیاز به بهسازی دارد که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و در مواقع حاد، کانال‌های دفع آب‌های سطحی لایروبی بازگشایی می‌شود.

کد خبر 564892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.