لزوم بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مدیریت شهری با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایت‌مندی شهروندان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد امروز - چهارشنبه، دهم فروردین‌ماه- در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان که به اتفاق رئیس و برخی از اعضای این شورا برگزار شد، اظهار کرد: نامگذاری سال جاری به عنوان "تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" از سوی رهبری، نشانگر اهمیت و کارآمدی این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان به جهت ارزش افزوده بالایی که ایجاد می‌کنند، نقش ویژه‌ای در رشد کشور در زمینه‌های علمی، فناوری و نیز اقتصادی بر عهده دارند، افزود: مدیریت شهری در بندرعباس دچار چالش‌های جدی است که می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت پارک علم و فناوری استان بسیاری از این مسائل را رفع کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند، خاطرنشان کرد: شهرداری بندرعباس نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت این بخش‌ها در حوزه‌های مختلف مانند خدمات‌شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، مبلمان شهری و بخش‌های نرم‌افزاری است.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه در راستای تحقق شعار سال، گفت: بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف مدیریت شهری بندرعباس باشد.

کناری‌نژاد تاکید کرد: شورای اسلامی شهر بندرعباس به زودی نسبت به فراهم کردن زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مدیریت شهری بندرعباس، ضمن تعیین اولویت‌ها سایر شرایط لازم را نیز مهیا می‌کند.

علی فتی، رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری می‌تواند یک اقدام هوشمندانه برای شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد، چرا که مزایای رقابتی این بخش‌ها، ایده‌پردازی‌ها و انگیزه فعالیت شرکت‌ها می‌تواند منجر به کسب نتایج کارآمد در مدیریت شهری شود.

وی افزود: پس از تعیین اولویت‌های مورد نیاز شهر آمادگی داریم تا شرکت‌های دانش‌بنیان ایده‌های خود را در بخش‌های مختلف مانند مدیریت پسماند، بخش‌های سخت‌افزاری سیما و منظر شهری و آسفالت معابر مطرح و اجرایی کنند.

کد خبر 564856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.