استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی از سایت موزه همدان

شهردار همدان از استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی و مردم همدان از سایت موزه میدان امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، سیدمسعود حسینی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مسافران نوروزی و مردم همدان از سایت موزه میدان امام خمینی (ره)، اظهار کرد: مساحت تقریبی سایت موزه ۱۲۰۰ متر مربع و مساحت سالن موزه ۳۰۰ متر مربع است، در حال حاضر این پروژه صددرصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه یک همدان کارفرمای سایت موزه میدان امام خمینی (ره) است، ادامه داد: از جمله اقدامات تکمیلی این سایت موزه، آماده‌سازی برای اجرای اسکلت سالن موزه، نصب اسکلت سالن موزه، اجرای سیستم ذوب برف، اجرای نما، اجرای سنگ پله‌های شمالی، تکمیل نمای آجری و سنگ‌فرش کف و سنگ پله‌ها بود که به طور کامل انجام شده است.

شهردار همدان تصریح کرد: کاوش‌های میدان امام (ره) سال ۱۳۹۶ در پی پروژه پیاده‌راه‌سازی محوطه میدان، خیابان‌های بوعلی و اکباتان آغاز شد، پس از بررسی سطحی در فضای گودبرداری شده توسط باستان شناسان متوجه شدیم شواهدی از آثار تاریخی در این فضا وجود دارد.

وی ادامه داد: کاوش‌های باستان شناسان طی دو فصل در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در داخل فضا انجام شد، حین عملیات کاوش آثار و شواهدی از دوره‌های مختلف تاریخی تا عصر حاضر در محدوده به دست آمد.

حسینی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در شهر همدان برای نخستین بار آثاری از مادها به شکل مستند در فضای مرکزی شهر و در محدوده بافت تاریخی به دست آمده بود، تصمیم گرفتیم به سایت موزه تبدیل شود و آثار به دست آمده در مکان به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه فرآیند ساخت موزه طی چهار سال انجام شد، گفت: از بیست‌ونهم اسفندماه موزه به شکل آزمایشی افتتاح و بخشی از اشیا به شکل محدود به آنجا منتقل شد، همچنین مقرر شده است مابقی اشیایی که در آزمایشگاه هستند، به‌زودی به این محوطه منتقل و در جای اصلی خود قرار بگیرند.

کد خبر 564850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.