شهر نباید به پروژه‌های عمرانی محدود شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: از مهم‌ترین مسائل مورد توجه شورای ششم شهر اراک این است که شهر تنها به پروژه‌های عمرانی همچون احداث زیرگذرها محدود نشود، زیرا هر شهری دارای روح است.

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مهم‌ترین شعار شورای اسلامی شهر تغییر نگاه کالبدی شهرداری اراک به یک نگاه انسان‌محور است، زیرا در این رویکرد مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر نقش ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی افزود: مورد دیگری که در شورای ششم مورد توجه قرار گرفته است، برخوردار نبودن مناطق حاشیه‌ای شهر و اقشار محروم جامعه از سرانه‌های فرهنگی، اجتماعی، فضای سبز، ورزشی و عمرانی به میزان کافی است که در این راستا شورای اسلامی شهر برای تحقق عدالت‌محوری در مدیریت شهری، طرح محله‌محوری را پیشنهاد داد و در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بر اساس طرح محله‌محور و مسجدبنیاد، اعتبارات شهرداری بر اساس نیازهایی که شهروندان، هیئت امنای مساجد و معتمدان محل شناسایی و با تأیید کارشناسان شهرداری در ۵۵ محله شهر توزیع شده است که هدف از این امر ایجاد فضایی مطلوب در ابعاد مختلف کالبدی، اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات شهر است.

وی با تاکید بر نقش بازآفرینی شهری در رفع آسیب‌های اجتماعی، گفت: در سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل تراکم جمعیتی بالا و نبود مراکز فرهنگی و اجتماعی، ناهنجاری‌های بیشتری مشاهده می‌شود، لذا برای رفع این معضل باید به موضوع بازآفرینی شهر توجه داشت و با فعال کردن دفاتر تسهیل‌گری، توسعه و توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار، نقشه راه این محلات در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را طراحی کرد و در مرحله بعد توجه به کالبد محلات را در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار داد.

عین‌القضاتی با بیان اینکه از مهم‌ترین مسائل مورد توجه شورای ششم شهر اراک این است که شهر تنها به پروژه‌های عمرانی همچون احداث زیرگذرها محدود نشود، زیرا هر شهری دارای روح است، ادامه داد: پذیرش مسئولیت اجتماعی شهرداری در قبال شهروندان از دیگر مسائلی است که کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک دنبال می‌کند، البته در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم اداره امور اجتماعی را برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری اراک در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تأسیس کنیم که این اداره به طور مستقیم اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهر را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز شهرداری در برپایی بازارچه‌های فروش محصولات این زنان با همکاری با سازمان بهزیستی وارد عمل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است که در حال حاضر این اقدام در پارک بانوان دنبال می‌شود.

کد خبر 564847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.