اجرای پویش «صنایع‌دستی، عیدی نوروز ۱۴۰۱» در استان اصفهان

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای‌ سنتی استان اصفهان از اجرای پویش «صنایع‌دستی، عیدی نوروز ۱۴۰۱» تا پایان ایام نوروز خبر داد.

نورالله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌منظور حمایت و استقبال هرچه بیشترِ مردم برای خرید صنایع‌دستی، امسال از سوی معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور پویشی با عنوان «صنایع‌دستی، عیدی نوروز ۱۴۰۱» در سراسر کشور از جمله استان اصفهان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این پویش از بیست‌وهشتم اسفندماه آغاز و تا پایان سیزدهم فروردین‌ماه ادامه دارد و اطلاع‌رسانی آن در فضای مجازی و تبلیغات شهری صورت گرفته است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان اصفهان با اشاره به اهداف برگزاری این پویش اظهار کرد: در این پویش که اکنون در حال برگزاری است، از مردم خواسته شده است به جای عیدی‌های مرسوم مانند پول نقد، به عزیزان خود صنایع‌دستی عیدی بدهند که آثار هنری نفیس و ارزشمندی محسوب می‌شوند.

عبدالهی گفت: استقبال مردم از این پویش قابل احصا نیست، اما شاهد هستیم بسیاری از کاربران فضای مجازی به‌ویژه هنرمندان استان اصفهان عکس پروفایل خود در ایام نوروز را طرح پویش قرار دادند و قطعاً این اقدامات تأثیرات قابل توجهی را بر روی مردم جهت شرکت در این پویش گذاشته است.

وی بابیان اینکه تسهیلات و تخفیفی بر روی صنایع‌دستی به‌منظور استقبال هرچه بیشتر مردم از این پویش صورت نگرفته است، اظهار کرد: هم‌اکنون هنرمندان صنایع دستی بعد از وقفه و رکورد بازار صنایع دستی به‌دلیل پاندمی کرونا دیگر توان اعمال تخفیف حتی جزئی بر روی محصولات تولیدی خود را ندارند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون آمار دقیقی از وضعیت فروش صنایع‌دستی در ایام نوروز ۱۴۰۱ در استان اصفهان در دست نیست، اما در بررسی میدانی به این نتیجه رسیدیم خوشبختانه بعد از وقفه دو ساله به دلیل پاندمی کرونا، نوروز امسال وضعیت فروش صنایع‌دستی در استان اصفهان خوب بوده است.

عبدالهی با بیان این‌که نوروز امسال نمایشگاه‌های متعددی صنایع‌دستی در استان اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: نوروز امسال نزدیک به ۷۰ نمایشگاه صنایع‌دستی در قالب ۷۰۷ غرفه در استان اصفهان در حال فعالیت است و این نمایشگاه‌ها تا پایان سیزدهم فروردین‌ماه ادامه دارد.

کد خبر 564840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.