محدودیت برق درصورت مصرف بیش از الگوی مشترکان

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: رصد هوشمند به این معنا است که اگر مصارف از حدودی که برای مشترک تعیین می‌شود، افزایش یابد، مشترکان دچار محدودیت‌هایی خواهند شد و این محدودیت‌ها آن‌ها را سوق می‌دهد که مصرف خود را در سطحی که تعیین می‌شود، مدیریت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، آرش کردی اظهار کرد: صنعت برق برنامه‌های پیش‌رو برای گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ را به شکل منسجم و ویژه‌ای در دست پیگیری و اقدام دارد.

وی ادامه داد: همه بخش‌های صنعت برق شامل تولید، انتقال و توزیع، برنامه‌ها را به شکل مدون از ماه‌ها قبل تدوین و عملیات اجرایی طرح‌ها را شروع کرده‌اند.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین وجه تمایز برنامه‌های مدیریت مصرف امسال نسبت به سال‌های گذشته، اجرای آن‌ها با محوریت هوشمندسازی و کنترل‌پذیری مصارف است.

کردی گفت: هوشمندسازی عمده بارها به جهت قرائت و از لحاظ کنترل در دست اجرا است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بارهای مصرفیِ شبکه برق در تابستان امسال، قابل رصد و پایش دقیق خواهد بود.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی و کنترل بارهای مصرفی به این معنا نیست که رصد در سایر بخش‌ها صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: رصد هوشمند به این معنا است که اگر مصارف از حدودی که تعیین می‌شود افزایش پیدا کند، دچار محدودیت‌هایی خواهند شد و این محدودیت‌ها آن‌ها را سوق می‌دهد که مصرف خود را در سطوحی که تعیین می‌شود، مدیریت کنند و این بخش مهم‌ترین وجه تمایز برنامه‌های مدیریت مصرف امسال با سال‌های گذشته خواهد بود.

مدیرعامل توانیر درباره تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین برق در زمستان ۱۴۰۰ گفت: در زمستان ۱۴۰۰ قابلیت خوبی به لحاظ جلوگیری از خاموشی و مدیریت محدودیت‌ها ناشی از سوخت ایجاد شد که این موضوع پتانسیل‌های مناسبی که برای کنترل مصرف و موضوع‌های مربوط به کاهش خاموشی‌ها یا محدودیت‌ها وجود دارد را به اثبات رساند.

وی با اشاره به وضعیت تأمین برق در ایام نوروز گفت: صنعت برق از ابتدای نوروز تعطیلی نداشت و از آغازین روزهای سال جدید، جلسه‌های مداومی با شرکت‌ها تشکیل و با ۱۵ شرکت توزیع برق سراسر کشور نشست‌های کاری فشرده‌ای برای بررسی و تدوین دقیق برنامه‌های پیک بار ۱۴۰۱ برگزار کرد.

مدیرعامل توانیر اظهار کرد: در این جلسه‌ها تفاهم‌های لازم صورت گرفت تا بتوان با وضعیت مناسبی بر اساس ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف کشور، مصرف را هوشمندانه مدیریت کرد.

کد خبر 564803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.