آزادسازی واردات ماشین آلات معدنی برای متعادل شدن قیمت داخلی

‌رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: متعادل شدن قیمت ماشین آلات معدنی در گرو آزادسازی واردات است، این درحالی است که قیمت ماشین آلات داخلی سه برابر قیمت ماشین آلات در خارج از کشور است.

به گزارش ایمنا، بهرام شکوری در خصوص راهکار توسعه معادن در ایران اظهار کرد: در ایران باید به بخش معدن توجه جدی شود همچنین باید از ظرفیت تشکل‌ها برای توسعه این بخش استفاده کنیم.
وی افزود: ماشین آلات پاشنه آشیل بخش معدن بوده است و باید به آن توجه کرد تا به کمک شرکت‌های داخلی، ماشین آلات معدنی و قطعات را در داخل کشور تولید کنیم.
رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران افزود: باید به سمتی برویم که واردات ماشین آلات معدنی را آزاد کنیم زیرا آزاد شدن واردات ماشین آلات سبب می‌شود قیمت‌ها در داخل کشور متعادل شده و هزینه‌های اضافی از دوش فعالین معدنی برداشته شود.
وی خاطر نشان کرد: بنابراین متعادل‌شدن قیمت ماشین آلات معدنی در گرو آزادسازی واردات بوده است، این در حالی است که قیمت ماشین آلات داخلی سه برابر قیمت ماشین آلات در خارج از کشور است.
شکوری اظهار کرد: وجود معادن در مناطق توسعه نیافته باعث آبادانی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم می‌شود، همچنین توزیع درآمد را برای آحاد جامعه ایجاد می‌کند بنابراین توسعه بخش معدن توسعه کشور را به همراه دارد.

منبع: میزان

کد خبر 564790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.