نوزادان واکنش ایمنی قوی‌تری نسبت به کووید-۱۹ دارند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوزادان و کودکان نوپا در مقایسه با بزرگسالان، پاسخ ایمنی قوی‌تری نسبت به کروناویروس جدید دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان ایمنی موجود در بدن افراد در برابر بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، نمونه‌های خون ۶۸۲ کودک و بزرگسال تا سن ۶۲ سال و واکسینه نشده را در ۱۷۵ خانواده بین نوامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ جمع‌آوری کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس کرونا، که ممکن است به پیش‌بینی محافظت در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ کمک کند، در کودکان چهار سال به پایین تقریباً دو برابر بیشتر از بزرگسالان است. در بیشتر خانواده‌هایی که هم کودکان و هم بزرگسالان شواهد آنتی‌بادی عفونت قبلی را داشتند، کودکان چهار سال به پایین نسبت به دیگر اعضای خانواده دارای بالاترین میزان آنتی‌بادی بودند.

به گفته محققان، حتی کودکان در چندین سال اول زندگی توانایی ایجاد پاسخ‌های آنتی‌بادی قوی به عفونت ویروس کرونا را دارند که در بعضی از موارد بیشتر از پاسخ‌های بزرگسالان است. نتایج مطالعاتی از این قبیل اطمینان خاطری ایجاد می‌کند که با دوزهای مناسب واکسن می‌توان به طور مؤثر کودکان خردسال را در برابر کرونا ویروس ایمن کرد.

کد خبر 564765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.