مردم بازگشت از سفرهای نوروزی را به روزهای پایانی موکول نکنند

‌فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مردم بازگشت خود از سفرهای نوروزی را به روزهای پایانی موکول نکنند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری، با اشاره به وضعیت سفرها در ایام نوروز، هدف از سفر به استان قم را زیارت حضرت معصومه (س)، دیدار با مراجع معظم تقلید، بازدید از یگان‌های انتظامی استان و حضور در قرارگاه نوروزی اعلام و اظهار کرد: با افزایش ۵۰ درصدی سفرها در این ایام روبه‌رو بودیم اما علیرغم این حجم از ترددها شاهد کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای هستیم.

وی افزود: هموطنان بازگشت سفرهای خود را مدیریت کرده و به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند، همچنین در طی مسیر هر دو ساعت، ۱۵ دقیقه استراحت کرده و سپس به رانندگی بپردازند.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایام نوروز امسال را به دلیل همکاری مردم و تلاش مضاعف مأموران انتظامی دانست و تصریح کرد: ۲۰۰ هزار نفر از همکاران در قالب هفت هزار گشت پلیس راه و راهور در جاده‌ها و شهرها همچنین ۲۵ هزار گشت انتظامی برای امنیت شهرها در این ایام در حال خدمت‌رسانی هستند، برای ایام نوروز از ظرفیت پلیس‌های افتخاری و همیاران پلیس نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ابتدا بیشترین سفر به استان‌های شمالی و خراسان رضوی صورت گرفت، گفت: به علت برودت هوا در استان‌های شمالی، امسال استان‌های جنوبی شاهد حجم عظیمی از مسافران بود که خوشبختانه هیچ گره ترافیکی و مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

سردار اشتری افزود: هر جا که راننده‌ها بیشتر مراعات کرده‌اند و زیرساخت‌ها نیز بهتر بوده، خدمت‌رسانی همکاران ما با سهولت انجام شده است، ضمن احترام به همه مردم شریف ایران، افرادی که با عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مرتکب حوادث خطرساز در رانندگی شدند، خودرو آنها توقیف و از ادامه مسیر بازماندند، امیدواریم با همکاری‌های مطلوب مردم در این روزهای باقیمانده کمترین حوادث را شاهد باشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین در دیدار با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی طی سخنانی اظهار داشت: همکاران ما همزمان با ایام نوروز از مرز تا مرکز کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی جانباختگان جاده‌ای در ایام نوروز افزود: در دو سال گذشته مسافرت‌ها کم شده بود امسال سفرها بیشتر شده است و تا پانزدهم فروردین همکارانم در آماده باش هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در سال گذشته نیز اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: پلیس یکی از نهادهایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ میلیون خدمت به مردم ارائه شده است.

سردار اشتری گفت: در راستای اجرای مأموریت‌ها در جهت تأمین امنیت و خدمت‌رسانی به مردم بنیه اعتقادی کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است، امیدواریم بتوانیم در سال جاری همچون سال‌های قبل رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را عملیاتی کنیم.

وی همچنین در دیدار با حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز در سخنانی اظهار کرد: همکارانم از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ در آماده باش نوروزی قرار دارند.

وی افزود: برای این ایام جلسه شورای عالی ترافیک با حضور ریاست محترم جمهور تشکیل و تصمیمات خوبی صورت گرفته است، همچنین هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه برای ایام نوروز انجام شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در نوروز امسال حجم سفرها نسبت به دو سال گذشته بیشتر شده است تصریح کرد: گرچه ۵۰ درصد مسافرت‌ها در این ایام بیشتر شده اما خوشبختانه شاهد کاهش ۲۰ درصدی جانباختگان هستیم.

سردار اشتری افزود: با همکاری مردم تصادفات و تلفات کاهش محسوسی داشته اما حتی یک حادثه نیز زیاد است، پلیس تا پایان تعطیلات در آماده‌ باش قرار داشته و توصیه ما به مردم این است که بازگشت سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

سردار اشتری با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۰۰ میلیون خدمت به مردم اعم از صدور گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت و غیره ارائه می‌شود تصریح کرد: امسال موضوع هوشمندسازی پلیس و ارائه خدمت الکترونیکی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم تا شاهد سرعت و دقت بیشتری در امر خدمت رسانی به مردم باشیم.

سردار اشتری همچنین در دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آغاز سال جدید با بیان اینکه پلیس در ایام نوروز در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار دارد، گزارشی از مأموریت پلیس در این ایام ارائه کرد.

کد خبر 564735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.