حرکت بیت کوین به سمت کانال ۵۰ هزار دلاری

بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، با عبور از این سطح محدوده ۴۵ هزار دلار سطح حمایتی برای بیت کوین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۷ هزار و ۵۳۶ دلار

تغییرات: رشد ۱.۳۲۳ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۴۰۷ دلار

تغییرات: رشد ۶۸۴۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۳۶ دلار و ۸ سنت

تغییرات: رشد ۱.۰۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰۸۷۵ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۱.۲۱ دلار

تغییرات: رشد ۳.۱۹ درصدی

سولانا (SOL): ۱۱۱ دلار و ۱۰ سنت

تغییرات: رشد ۲.۲۹ درصدی

ترا (Tera): ۱۰۳ دلار و ۲۱ سنت

تغییرات: رشد ۸.۸۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۹۳ دلار و ۴۲ سنت

تغییرات: رشد ۳.۲۷ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۶ دلار

تغییرات: کاهش ۲.۶۹ درصدی

پولکادات (DOT): ۲۲ دلار و ۵۳ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۰۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

حرکت بیت کوین به سمت کانال ۵۰ هزار دلاری

حمایت: ۴۵ هزار دلار

مقاومت: ۵۰ هزار دلار

پیش بینی: بیت کوین با عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار یکی از مهم‌ترین سطوح را از پیش روی خود برداشت و پیش بینی می‌شود که بتواند تا سطح ۵۰ هزار دلار که مقاومت بعدی خود است حرکت کند، با عبور از این سطح محدوده ۴۵ هزار دلار سطح حمایتی برای بیت کوین محسوب می‌شود.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

حرکت بیت کوین به سمت کانال ۵۰ هزار دلاری

  • دامیننس بیت کوین: ۴۲.۷۲ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۳۶ درصد
  • دامیننس تتر: ۳.۸۳ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۴۱ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۴۸ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۹۴ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۶۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۰ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: دو هزار و ۱۱۳ میلیارد دلار

حرکت بیت کوین به سمت کانال ۵۰ هزار دلاری

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۵۶ واحد. ورود به منطقه طمع.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

حرکت بیت کوین به سمت کانال ۵۰ هزار دلاری

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

حرکت بیت کوین به سمت کانال ۵۰ هزار دلاری

اخبار بازار رمزارزها

پذیرش بیت کوین و اتریوم برای شهریه مؤسسه‌ای آموزشی در دبی

مؤسسه آموزشی سیتی‌زنز که در سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۰ شهریور) افتتاح می‌شود، اعلام کرده برای شهریه دوره‌های آموزشی خود بیت کوین و اتریوم هم می‌پذیرد. سیتی‌زنز افزود برای تبدیل بیت کوین و اتریوم پرداخت‌شده به درهم با یک شرکت پرداخت ارزهای دیجیتال قرارداد می‌بندد. این مؤسسه آموزشی در شرایطی این تصمیم را اتخاذ کرد که حاکمان دبی به تازگی نخستین قانون مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال را به تصویب رسانده‌اند.

حمایت نامزد نخست‌وزیری کانادا از بیت کوین و آلت کوین‌ها

پیر پالیو، نامزد حزب محافظه‌کار در انتخابات نخست‌وزیری کانادا، استفاده از بیت کوین به جای پول را در این کشور مورد حمایت قرار داده است. پالیو تأکید کرد مردم کشور به آزادی مالی بیشتری نیاز دارند و این مسئله باید شامل «استفاده از ارزهای دیجیتال، توکن‌ها، قراردادهای هوشمند و دیفای باشد.» وی خاطر نشان کرد کانادایی‌ها باید برای استفاده از پول باکیفیت‌تر آزاد باشند. پالیو در حالی این مطالب را عنوان کرد که دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کنونی کانادا، موضع سختگیرانه‌ای را در قبال ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده بود.

قیمت لونا به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

قیمت توکن لونا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته و اکنون به بالاترین سطح تاریخی خود، یعنی ۱۰۵.۹۱ دلار رسیده است. آخرین رکورد تاریخی لونا به اواسط اسفند با قیمت ۱۰۴.۷۴ دلار باز می‌گردد. استقبال از این توکن در روزهای اخیر بیشتر به‌خاطر فعالیت‌های لونا فاندیشن گارد (LFG)، یک سازمان غیرانتفاعی سنگاپوری، است که چندی پیش بیش از ۳ میلیارد دلار بیت کوین خرید تا پشتوانه مالی لازم برای استیبل کوین غیرمتمرکز دلاری تِرا یواس‌دی (UST) را تأمین کند. در زمان نگارش این خبر ارزش کل بازار لونا حدود ۳۷ میلیارد دلار است و از این حیث در رتبه هشتم بازار ارز دیجیتال قرار دارد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادی ارز دیجیتال شاهد بزرگ‌ترین جریان ورودی سرمایه در سه ماه گذشته هستند

داده‌های کوین شیرز (CoinShares) جریان ورودی هفتگی ۱۹۳ میلیون دلاری را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادی ارز دیجیتال نشان می‌دهد که بیش از نیمی از این رقم فقط به بیت کوین اختصاص دارد. سولانا هم مورد توجه قرار گرفته و در این روند رکورد شکسته است. بر اساس داده‌های کوین شیرز، سرمایه‌گذاری‌های نهادی در ارزهای دیجیتال در بالاترین سطوح سه‌ماهه گذشته قرار دارد و نسبت به جریان خروجی ۴۷ میلیون دلاری هفته قبل، افزایش قابل توجهی داشته است.

آمریکا: اخذ مالیات ارزهای دیجیتال کسری بودجه را کاهش می‌دهد

کاخ سفید می‌گوید تعیین مقررات مالیاتی جدید و گنجاندن ارزهای دیجیتال در آن، ۴.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ برای دولت آمریکا درآمدزایی خواهد داشت. این اقدام سبب می‌شود کسری بودجه آمریکا طی ۱۰ سال آینده حدود ۱۱ میلیارد دلار کاهش یابد. به موجب مقررات جدیدی که ایالات‌متحده قصد اجرای آن را دارد، مالیات‌دهندگانی که اموال دیجیتال خود را حساب‌های خارجی نگهداری می‌کنند، باید گزارش این دارایی‌ها را به دولت ارائه دهند. نهادهای مالی و کارگزاری‌های ارز دیجیتال هم ملزم به ارائه اطلاعات بیشتری در خصوص این نوع دارایی‌ها به دولت خواهند شد.

بانک مرکزی انگلیس برای تحقیق درباره ارزهای دیجیتال ملی با MIT همکاری می‌کند

بانک ملی انگلیس اخیراً تصمیم به همکاری با دانشگاه «MIT» در زمینه توسعه ارز دیجیتال ملی خود گرفته است تا به بررسی، درک چالش‌ها و خطرات این حوزه بپردازد و فرصت‌های بالقوه مرتبط با آن را آزمایش کند. بانک مرکزی انگلستان جدیدترین بانکی است که علاقه‌مندی خود را به ارزهای دیجیتال ملی ابراز می‌کند. این کشور تحقیق درباره ارزهای دیجیتال ملی را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرده بود و پس از آن نیز با کمک یک کارگروه ویژه که در سال ۲۰۲۱ تشکیل شد، به تحقیقات خود ادامه داد. با این حال، بانک مرکزی انگلیس عنوان کرده بود که قصد راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی را ندارد.

دولت هند ۱۱ صرافی ارز دیجیتال را به‌دلیل فرار مالیاتی جریمه کرد

دولت هند اخیراً اعلام کرده است که مقامات مالیاتی این کشور ۱۱ صرافی ارز دیجیتال را بازرسی و حدود ۱۳ میلیون دلار از دارایی‌های آنها را ضبط کرده‌اند. به گفته یکی از مقامات ارشد هند، این ۱۱ صرافی به‌دلیل فرار مالیاتی بازرسی شده‌اند. وزیر دارایی دولت هند روز دوشنبه در پاسخ به سؤال یکی اعضای مجلس درباره این موضوع گفت که از ۱۱ صرافی ارزهای دیجیتال که نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکرده‌اند، ۱۲.۶ میلیون دلار که شامل جریمه و بهره می‌شود دریافت کرده‌اند. در میان این فهرست، نام صرافی‌های مشهوری مانند وزیراِکس (Wazirx)، زِب‌پی (Zebpay) و کوین‌دی‌سی‌اکس (Coindcx) نیز به چشم می‌خورد.

گری اسکیل: در صورت رد ETF بیت کوین از کمیسیون بورس آمریکا شکایت می‌کنیم

مایکل سوننشاین، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل، روز سه‌شنبه در مصاحبه با بلومبرگ گفت اگر کمیسیون بورس آمریکا مجوز صندوق بورسی نقدی بیت کوین این شرکت را تأیید نکند، گری اسکیل خود را برای مبارزه قانونی آماده خواهد کرد. سوننشاین با تأکید بر اهمیت تداوم حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: «فکر می‌کنم همه گزینه‌ها روی میز است و احتمال شکایت از کمیسیون بورس آمریکا نیز وجود دارد. تیم ما تمام تلاش خود را برای تبدیل صندوق بیت کوین گری اسکیل به یک ETF انجام داده و برای سرمایه‌گذاران مهم است که بدانند ما از حقوق آنها دفاع کرده و خواهیم کرد». تاریخ اعلام نتیجه بعدی کمیسیون بورس برای رد یا تأیید محصول سرمایه‌گذاری گری اسکیل ۶ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۵ تیر) است که پیش‌تر نیز به‌تعویق افتاده بود.

ورود احساسات بازار به محدوده «طمع» برای نخستین بار در چهار ماه اخیر

شاخص ترس و طمع بازار ارز دیجیتال که احساسات کاربران را نسبت به نوسان قیمت‌ها نشان می‌دهد، برای نخستین بار در چهار ماه اخیر وارد محدوده طمع شده است. این شاخص آخرین بار در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آبان ۱۴۰۰) در این منطقه قرار داشت. در آن زمان بیت کوین به اوج قیمتی ۶۹٬۰۰۰ دلار رسیده بود. رشد حدوداً ۵.۴ درصدی بیت کوین نسبت به روز قبل و عبور قیمت آن از مرز ۴۸٬۲۰۰ دلار و ورود اتریوم به بازه قیمتی ۳۲۴۰۰ دلار را می‌توان از دلایل اصلی تغییر احساسات در بازار برشمرد.

لیکوییدشدن ۴۵۰ میلیون دلار قرارداد آتی با عبور بیت کوین از ۴۷ هزار دلار

هم‌زمان با رشد قیمت بیت کوین و عبور آن از محدوده ۴۷٬۰۰۰ دلار معامله‌گران قراردادهای آتی دچار ضرر ۴۵۰ میلیون دلاری شده‌اند. گفته می‌شود ۷۵ درصد از قراردادهای لیکوییدشده در موقعیت شورت (فروش) بوده‌اند. افزایش قیمت این ارز دیجیتال در روزهای اخیر سبب شده ارزش بازار ارزهای دیجیتال به حدود ۲.۱۳ تریلیون دلار برسد.

رشد ۱۷ درصدی شیبا اینو هم‌زمان با جهش بیت کوین

داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهد قیمت شیبا اینو روز گذشته ۱۷ درصد بیشتر شده است. این میم کوین با ارزش بازار ۱۵.۸ میلیارد دلار در جایگاه پانزدهم قرار دارد. جهش قیمتی اخیر سبب شد فاصله شیبا اینو با رتبه چهاردهم بازار به کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار برسد. این ارز دیجیتال با نقطه اوج قیمتی خود بیش از ۶۶ درصد فاصله دارد.

حکم بازداشت نلسون ماندلا در قالب NFT حراج شد

توکن غیرمثلی حکم بازداشت نلسون ماندلا، رئیس‌جمهور فقید آفریقای جنوبی، به قیمت حدوداً ۱۳۰٬۰۰۰ دلار در یک حراجی به فروش رسید. این حکم بازداشت مربوط به سال ۱۹۶۲ است و نسخه اصلی آن در موزه لیلیزلیف نگهداری می‌شود. عواید حاصل از فروش این توکن برای تأمین مخارج موزه استفاده خواهد شد.

یک توکن غیرمثلی ۳۸۰ هزار دلاری به‌اشتباه ۱۱۵ دلار فروخته شد

در روز ۲۸ مارس (۸ فروردین) توکن غیرمثلی بورد ایپ شماره ۸۳۵ (Bored Ape #۸۳۵) تنها در ازای ۱۱۵ واحد توکن دای فروخته شد. از آنجایی که دای یک استیبل کوین دلاری است، این NFT در واقع تنها به قیمت ۱۱۵ دلار فروخته شده است. این در حالی است که مجموعه NFT بورد ایپ، امروزه یکی از محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین مجموعه‌ها در بازار است و ارزان‌ترین توکن بورد ایپ موجود، ۱۰۶.۸ اتریوم (حدود ۳۵۸,۰۰۰ دلار) ارزش دارد. فروشنده این توکن به‌جای تعیین قیمت NFT خود بر اساس اتریوم، به‌اشتباه از توکن دای استفاده کرده است.

نقشه بازار رمز ارزها

حرکت بیت کوین به سمت کانال ۵۰ هزار دلاری

کد خبر 564705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.