دانش بنیان باعث ایجاد تولید و اشتغال پایدار می‌شود

فرماندار بویین میاندشت با بیان اینکه دانش بنیان باعث ایجاد تولید و اشتغال پایدار می‌شود، گفت: با وجود حجم بالای مشکلات با تکیه بر تولید داخلی و ایجاد فضای کسب و کار خُرد می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات شهرستان از جمله مهاجرت، ازدواج، اعتیاد را حل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضاعلی معصومی _امروز سه‌شنبه نهم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان در محل فرمانداری بویین میاندشت با اشاره به فرصت سوزی‌ها در سال‌های گذشته و فراوانی مشکلات، اظهار کرد: مسئولان در حوزه‌های مختلف برای خدمت مطلوب به شهروندان فعالیت بیشتری انجام دهند.

وی گفت: سال ۱۴۰۱ با وجود دولت مردمی و جهادی سال نشستن و نگاه کردن نیست، فعالیت کارکنان و مسئولین ادارات و نهادها نباید محدود به ساعات اداری باشد.

فرماندار بویین میاندشت با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به "تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی" افزود: این نام نباید فقط در سربرگ‌ها و بنرهای خیابانی خلاصه شود، تحقق شعار دانش بنیان باعث ایجاد تولید و اشتغال پایدار می‌شود.

معصومی افزود: با وجود حجم بالای مشکلات در سطح شهرستان با تکیه بر تولید داخلی و ایجاد فضای کسب و کار خُرد می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات از جمله مهاجرت، ازدواج، اعتیاد و غیره را حل کرد.

وی گفت: مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان در کنار وظایف خود مسئولیت‌های اجتماعی نیز دارند و باید به این حوزه هم ورود کنند و برای حل برخی از مشکلات که مربوط به حوزه فعالیت آن‌ها نیست باید با سایر مدیران ادارات شهرستان ارتباط و تعامل داشته باشند.

فرماندار بویین میاندشت اظهار کرد: به زودی میز خدمت در مصلای نمازجمعه شهر و مساجد محلات و روستاهای شهرستان برپا می‌شود و مسئولان با احصای مشکلات در رفع آن تلاش کنند.

از رئیس جمهور خواستار آزادسازی حریم دریاچه زاینده رود شدیم

همچنین حسین محمدصالحی با اشاره به تجاوز برخی ادارات و سازمان‌ها به حریم دریاچه سد زاینده‌رود و برداشت غیر مجاز آب اظهار کرد: در نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست شده که با بررسی این موضوع، حریم این دریاچه آزادسازی شود.

وی در خصوص احداث سد بلطاق و با اشاره به رفع موانع و مشکلات بر سر راه ساخت سد، از دستور مستقیم وزیر نیرو جهت ادامه روند ساخت سد بلطاق و همکاری نهادهای مربوطه در استان خبر داد و افزود: مراحل تعیین پیمانکار در حال اجرا و افزایش اعتبارات برای سد و آب شرب منطقه با توجه به پیگیری‌های متداوم صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، بویین میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص احداث بیمارستان محلی در شهرستان بویین میاندشت گفت: اساس‌نامه ساخت بیمارستان‌های محلی هنوز در وزارت بهداشت شکل نگرفته بود که با توجه به تاکید و دوندگی‌های فراوان مجوز ساخت بیمارستان برای شهرستان صادر شد.

محمدصالحی ادامه داد: به محض شروع عملیات ساخت بیمارستان در بویین میاندشت اعتبارات اولیه ساخت از سمت بنیاد برکت تزریق خواهد شد، به زودی مراسم کلنگ زنی در شهرستان انجام می‌گیرد.

کد خبر 564659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.