فراخوان عکس «رؤیای بهشت» با موضوع اربعین حسینی

خانه عکاسان ایران از همه عکاسان و هنرمندان چیدمان با محوریت عکس دعوت کرد عکس‌ها و طرح‌های چیدمان_عکس خود را به دبیرخانه نمایشگاه رؤیای بهشت ارسال کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، خانه عکاسان ایران از همه عکاسان و هنرمندان چیدمان با محوریت عکس دعوت می‌کند عکس‌ها و طرح چیدمان_عکس خود را برای دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند تا در صورت پذیرفته شدن در نمایشگاه آتی میزبان آن‌ها باشد.

۱- عکس

موضوع: همه عکس‌های مرتبط با اربعین حسینی، پیاده‌روی در مسیرهای منتهی به کربلا، نذورات و پذیرایی و عزاداری‌های مربوط به پیاده‌روی اربعین.

عکس‌ها باید در عرض حداقل ۲۵۰۰ پیکسل و ۳۰۰ دی‌پی‌آی ارسال شوند.

در صورت پذیرفته شدن عکس، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان جهت حق‌التالیف استفاده از عکس در نمایشگاه پرداخت خواهد شد.

۲- عکس_چیدمان

تعریف: هنر چیدمان یا اینستالیش، هنر نصب یا راه‌اندازی آثار سه‌بعدی است که در آفرینش آن از عناصر و مواد مختلف در فضای مشخص و محدود استفاده می‌شود. این آثار اغلب برای تبدیل و درک حال و هوای یک فضا طراحی شده‌اند. ژانرهای چیدمان شامل طیف گسترده‌ای از مواد روزمره و طبیعی، همچنین رسانه‌هایی از قبیل عکس، ویدئو، صدا، پرفورمنس (هنر اجرا)، کامپیوتر، واقعیت مجازی، اینترنت یا ترکیبی از آن‌ها است که اغلب با کیفیتی متفاوت و «خاطرانگیز» انتخاب و به کار گرفته می‌شوند. از ویژگی‌های هنر چیدمان، فعال‌سازی یک محیط یا یک مفهوم با استفاده از هنر است.

موضوع:

همه طرح‌های چیدمان با محوریت عکس که به نمادهای مربوط به اربعین و پیاده‌روی و زیارت اربعین مربوط می‌شود و یاد و حس فضای زیارت اربعین را زنده می‌کند و امکان اجرا دارد قابل ارسال است. بدیهی است اولویت با چیدمان‌هایی است که عکس‌محور هستند یا عکس جز مهم تشکیل دهنده آن است.

در صورت پذیرفته شدن طرح، همه هزینه‌های اجرای آن به عهده نمایشگاه خواهد بود و با نام صاحب اثر نمایش داده خواهد شد.

طرح‌ها باید در قالب word ارسال شود و در کنار توضیحات متنی کامل و توصیف طرح و بیان جزئیات مواد اولیه مورد استفاده، از نقشه و استوری‌برد کلی برخوردار باشد و در صورت اطلاع برآورد هزینه آن نیز در انتها ذکر شود.

بدیهی است طرح‌های ناقص و مبهم از بررسی و انتخاب حذف خواهند شد. در فایل طرح اطلاعات شناسایی و تماس ذکر شود.

مهلت ارسال:

مهلت ارسال عکس، و طرح‌های عکس چیدمان تا بیستم تیرماه است.

همه عکس‌ها و طرح‌های چیدمان باید به شماره واتس‌اپ خانه عکاسان ایران (۰۹۰۱۴۵۵۰۵۷۰) یا آدرس انتهای خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری، طبقه چهارم، خانه عکاسان ایران، اتاق ۴۱۵ ارسال شوند.

کد خبر 564643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.