از اقدام عجیب پدر و مادری در رودسر تا واژگونی کامیون پرده از بار تریاک برداشت

اقدام عجیب پدر و مادری در رودسر، مرگ یک کارگر چاه‌کن بر اثر برق گرفتگی، خطای داماد که منجر به قتل شد، واژگونی کامیون پرده از بار تریاک برداشت، تصادف پژو پارس با قطار در بندرگز، سانتافه و ۴۰۵ در آتش سوخت، اولین قربانی زاینده‌رود را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی فرمانده انتظامی رودسر، اظهار کرد: درپی دریافت خبری مبنی بر اینکه پدر و مادر کودکی بر روی پل شرقی رودسر قصد دارند کودک خود را به داخل آب بیاندازند، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۱ این شهرستان برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

وی با اشاره به بی‌توجهی پدر و مادر کودک ۱۵ ماهه به مشاوره‌های پلیس، افزود: پدر ۳۷ ساله این کودک پس از مشاهده پلیس به مأموران حمله‌ور شد که با اقدام نیروهای پلیس دستگیر و کودک از دست آن‌ها نجات یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر با بیان اینکه پدر و مادر این کودک به علت مصرف موادمخدر حالت طبیعی نداشتند، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی کودک ۱۵ ماهه تا تعیین تکلیف پرونده به بهزیستی گیلان تحویل داده شد و والدین معتاد این کودک نیز به مرکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی با بیان اینکه استحکام‌بخشی بنیان خانواده، توسعه و کیفی‌سازی کارهای فرهنگی و اجتماعی در عرصه مبارزه با اعتیاد به موادمخدر اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: موادمخدر ریشه بسیاری از جرایم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و این موضوع لزوم توجه ویژه نهادهای مربوطه در راستای برخورد با این پدیده شوم را نیز دو چندان می‌سازد.

سرهنگ جوانمردی نقش مشاوره در کاهش مشکلات خانوادگی را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی پلیس پاسخگو با شماره ۰۹۶۵۸۰ همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف به شهروندان هستند.

مرگ یک کارگر چاه‌کن بر اثر برق گرفتگی

یک کارگر ۳۵ ساله تبعه افغانستان در عمق ۲۴ متری چاه آب، دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد. از قرار معلوم این حادثه در یک باغ ویلای شخصی واقع در شهرک چغاسرخ شهرستان دزفول استان خوزستان به علت اتصالی در سیستم برق بالابر اتفاق افتاده است و بعد از حضور امدادگران جسد بی‌جان این کارگر از عمق چاه به سطح زمین منتقل شد.

خطای داماد که منجر به قتل شد

سرهنگ محمد رضایی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا، اظهار کرد: درپی تماس اهالی یکی از روستاهای شهرستان فسا با مرکز ۱۱۰ پلیس مبنی بر تیراندازی منجر به فوت در مراسم عروسی، بلافاصله مأموران انتظامی در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد خطای داماد ۳۳ ساله هنگام تیراندازی با اسلحه شکاری، منجر به مجروحیت و فوت یکی از مهمانان ۵۵ ساله شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان فسا از دستگیری عامل تیراندازی خبر داد و خاطرنشان کرد: تیراندازی در مراسمات، منجر به وقوع حوادث تأسف‌بار این چنینی می‌شود و شایسته است با فرهنگ‌سازی و همکاری همه اقوام و طوایف، از تداوم این رسم نادرست که تاکنون بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده است، جلوگیری کرد.

واژگونی کامیون پرده از بار تریاک برداشت

سرهنگ پروانه معاونت اجتماعی شهرستان فیروزکوه، اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان فیروزکوه متوجه می‌شوند از کامیونی بطری‌های مشکوک بیرون ریخته شده است و بعد از بررسی متوجه می‌شوند که تریاک در این بطری‌های جاساز شده است. راننده فردی ۱۸ ساله بوده که در مرز شهرستان فیروزکوه در حال تردد بوده است.

وی افزود: این واژگونی به دلیل برخورد با مانع خاصی نبوده و ممکن است راننده در حین رانندگی دچار خواب‌آلودگی شده باشد. همچنین، در مجموع هشت بطری از بار کامیون این راننده کشف شده که مجموعاً ۱۲ کیلو و ۷۰۰ گرم بوده است.

تصادف پژو پارس با قطار در بندرگز

فرهاد میقانی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان، اظهار کرد: ساعتی پیش یک دستگاه پژو پارس با قطار در بندرگز تصادف کرد. خودروی پژو پارس دو سرنشین داشت که هردو سرنشین در صحنه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: جانباختگان با خودرو در حال عبور از جاده فرعی از ریل قطار برای رسیدن به اسکله و دریای بندرگز بودند که با قطار برخورد کردند.

سانتافه و ۴۰۵ در آتش سوخت

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، اظهار کرد: ساعت ۰۰:۴۶ بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در محله ۱۳ آبان خیابان رضازاده، به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده می‌شود و سه ایستگاه آتش نشانی با امکانات کامل به محل اعزام می‌شوند.

وی افزود: نخستین گروه در مدت زمان سه دقیقه به محل می‌رسند و مشاهده می‌کنند پنج طبقه مسکونی به همراه طبقه همکف دچار آتش‌سوزی شده است و پنج خودرو و یک موتور سیکلت نیز در پارکینگ این آپارتمان قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: در مراجعه همکاران، دو خودرو (یک سانتافه و یک ۴۰۵) و همچنین یک موتور سیکلت دچار حریق شده و آتش در حال سرایت به سایر خودروها بوده و دود زیادی در فضا وجود داشت. خوشبختانه دود به داخل واحدهای مسکونی داخل نشده بود.

وی با بیان اینکه به دستور فرماندهی عملیات اطفای حریق، ساکنان منازل از واحدهای خود خارج نشدند، تصریح کرد: خوشبختانه موردی از مصدومیت یا تلفات جانی وجود نداشت و محل آتش‌سوزی پس از عملیات اطفا به کارشناسان جهت تشخیص علت حادثه تحویل داده شد.

ملکی درخصوص رعایت نکات ایمنی در ساختمان‌ها، گفت: در ساختمان‌های نوساز بهتر است برخی امکانات ایمنی مانند درب دودبند وجود داشته باشد و شهروندان هم به توصیه‌های آتش‌نشانان گوش کنند. فرماندهان آتش‌نشانی که سال‌ها تجربه و صدها ساعت دوره‌های آموزشی تخصصی خود را گذرانده‌اند و به تبحر و پختگی رسیده‌اند، تمام شرایط را مدنظر گرفته و بهترین تصمیم را برای شهروندان می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: بارها اعلام می‌شود ساکنان داخل واحدهای مسکونی خود بمانند اما باز هم ساکنان معدودی همکاری لازم را ندارند یا حتی اعلام می‌شود همه از محل خارج شوند اما باز هم برخی اصرار می‌کنند در محل بمانند. در این عملیات نیز شاهد نداشتن همکاری برخی از ساکنان بودیم که در عمل به توصیه‌های فرماندهان عملیات چندان دقت نکردند. با این حال عملیات با موفقیت به اتمام رسید و ساعت ۰۱:۵۷ دقیقه آتش‌نشانان به محل کار خود بازگشتند.

اولین قربانی زاینده‌رود

عباس عابدی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، اظهار کرد: ساعت ۱۲:۰۶ ظهر امروز _سه‌شنبه، نهم فروردین‌ماه_ حادثه غرق‌شدگی در زاینده‌رود با تماس از سازمان آتش‌نشانی به مرکز اورژانس ۱۱۵ اصفهان گزارش شد. این حادثه زیر پل بزرگمهر اصفهان، رخ داد و بلافاصله یک آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه یک پسر نوجوان ۱۶ ساله غرق شده بود، افزود: این نوجوان در زمان رسیدن کارشناسان اورژانس فاقد علائم حیاتی بود و بلافاصله عملیات احیای قلبی و ریوی برای وی انجام و حین احیا به بیمارستان الزهرا منتقل شد.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه تلاش نیروهای اورژانس برای احیا و بازگرداندن این نوجوان به زندگی، موفقیت‌آمیز نبود و وی جان باخت.

کد خبر 564640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.