سال پرترافیک برای تیم‌های ملی کشتی

مدیر امور بین‌الملل فدراسیون کشتی گفت: تا پایان آذر امسال ۲۲ رقابت رسمی پیش روی تیم‌های ملی کشتی در رده‌های مختلف سنی قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی فدراسیون کشتی، سعید یوسفی اظهار کرد: تیم‌های ملی کشتی سال پر ترافیکی دارند. فقط در بخش آسیایی ۱۴ مسابقه رسمی پیش رو است که می‌توان به قهرمانی آسیا در رده‌های سنی بزرگسالان، زیر ۲۳ سال، زیر ۲۰ سال، زیر ۱۷ سال و زیر ۱۵ سال در رشته‌های آزاد و فرنگی اشاره کرد. تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان نیز در بازی‌های کشورهای اسلامی که مرداد ماه در شهر قونیه ترکیه و از همه مهمتر بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو که شهریور ماه برگزار می‌شود را پیش رو دارند.

وی افزود: البته به دلیل اینکه اتحادیه جهانی کشتی، قانونی را مبنی بر این قرار داده تا تیم‌هایی که در قهرمانی آسیا شرکت نکنند، حق شرکت در رقابت‌های جهانی را ندارد، حضور ما در مسابقات آسیایی الزامی است.

مدیر امور بین‌الملل فدراسیون کشتی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسابقات جهانی به صورت رسمی در چهار رده سنی بزرگسالان، زیر ۲۳ سال، زیر ۲۰ سال و زیر ۱۷ سال برگزار می‌شود، تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان کشورمان باید در قالب رشته‌های آزاد و فرنگی در این مسابقات نیز حضور یابند.

وی گفت: البته رشته‌های ساحلی و سنتی را نیز پشتیبانی می‌کنیم که آنها نیز برای خود برنامه جداگانه دارند.

یوسفی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه کشتی‌گیران برای حضور در رقابت‌های رسمی نیازمند حضور در رقابت‌های بین‌المللی هستند، برنامه تورنمنت‌های بین‌المللی در طول سال را در اختیار فدراسیون قرار داده‌ایم تا در صورت نیاز، تیم‌های منتخب کشورمان به این مسابقات اعزام شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 564616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.