تلاش بی‌وقفه مدیریت شهری برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از سپری شدن دو سال شرایط سخت کرونایی امسال تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی با رعایت الزامات قانونی و استانداردهای بهره برداری از تجهیزات اماکن تفریحی فراهم شده است که این برنامه‌ریزی نوید یک نوروز ایمن و شاد را می‌دهد.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص میزبانی شهرداری اصفهان از مسافران نوروز امسال، اظهار کرد: با توجه به مناسب‌تر شدن شرایط بیماری و افزایش آمار افراد واکسینه شده تا حد قابل قبول تمهیدات و دستورالعمل‌های بهداشتی برای انجام سفرهای نوروزی اتفاق افتاد، اما این موضوع کمی دیر به استان ابلاغ و این امر موجب شد تا مانند شرایط قبل از کرونا زمان کافی برای آمادگی شهرها مهیا نباشد.

وی افزود: با توجه به تأخیر در ابلاغ باید برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های نوروزی در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شد، در واقع اقداماتی که سال‌های قبل طی مدت سه یا چهار ماه انجام می‌گرفت، در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی بخش‌های مختلف مدیریت شهری با سایر بخش‌ها در سطح مدیریت استان طی یک ماه انجام شد تا در آستانه بهار میزبان شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران نوروزی باشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امسال ویژگی شیرین ایام نوروز، هم‌زمانی آن با اعیاد شعبانیه بود که این اتفاق نوید سال خوبی را دارد، گفت: از سویی این اتفاق در عین فراهم کردن شهر برای چنین مناسبت‌های پیاپی تا اندازه‌ای دشواری‌های کار را برای مدیریت شهری افزایش داد، همچنین در سطح شهر به دلیل استفاده نشدن بیش از دو سال از برخی زیرساخت‌ها، این اماکن تعطیل و یا بلاتکلیف بودند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از زیرساخت‌ها نیز حدود یک سال در حوزه گردشگری و تفریحی قابلیت بهره‌برداری نداشتند و این مطلب بار زیادی را به تیم فعلی مدیریت شهری وارد کرد تا علاوه‌بر جبران گذشته، شرایط برای استقبال از بهار مهدوی نیز فراهم باشد.

میزبانی مناسب مجموعه ستاد سفر نوروزی از مسافران

صالحی با بیان اینکه طی دو سال گذشته و قبل از دوره جدید مدیریت شهری در برخی از حوزه‌ها نگهداری خوبی از میراث اتفاق نیفتاده و استانداردها رعایت نشده بود، تاکید کرد: گرفتن استانداردها و بازیابی زیرساخت‌ها سختی کار را مضاعف کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی حجم بالای مسافران نوروزی تا روز ششم تعطیلات نوروزی کار راحتی برای مدیریت شهری نبود، گفت: به نظر می‌آید تا امروز میزبانی مناسب و آمادگی خوبی از جانب مجموعه ستاد سفر نوروزی مدیریت شهری اتفاق افتاده و با وجود شرایط خاص آب و هوایی تا امروز مشکل خاصی وجود نداشته است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در مسیر آمادگی برای میزبانی زیرساخت‌های آسیب دیده و بدون استفاده به خوبی بازیابی شد و اکنون به نحو احسن در مدار بهره‌برداری قرار دارد، اظهار کرد: مجموعه‌هایی مانند باغ فدک، باغ گل‌ها، ناژوان و مجموعه تحت مدیریت شرکت توسعه سیاحتی سپاهان بسیار خوب و بهتر از گذشته بازیابی شده و به سرعت در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه الزامات قانونی و استانداردهای بهره‌برداری از تجهیزات اماکن تفریحی نیز رعایت شده و این اتفاق نوید یک نوروز ایمن و شاد را می‌دهد، اظهار کرد: در گام دوم موضوع ساماندهی سریع و آماده‌سازی هم‌زمان شهر برای استقبال از نوروز و اعیاد شعبانیه و توجه به مسائل مربوط به ستاد سفر مد نظر بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: در انتهای بهمن ماه و اسفندماه این برنامه‌ریزی‌ها به موقع و مطلوب اتفاق افتاد و تا امروز بخش‌های مختلف به وظایف خود عمل کردند، مدیریت شهری و در یک نگاه کلان مجموعه‌های مختلف شهرداری در یک زمان‌بندی مناسب توانستند خود را با شرایط تطبیق دهند و آماده استقبال از میهمانان نوروزی و بهار مهدوی شوند.

کد خبر 564615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.