ضرورت رعایت قوانین بالادستی در مدیریت شهری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال جدید، نظارت بر عملکرد شهرداری و الزام به رعایت قانون به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مردم تهران مشکلات متعددی را تجربه می‌کنند؛ بنابراین ارگان‌های مختلف برای بررسی موضوعات باید اقدام کنند. مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه کمک کننده است.

«ناصر امانی» در این خصوص اظهار کرد: بهترین تصمیمی که از ابتدای تشکیل شورای ششم تاکنون گرفته شده، به نظرم اصلاح مصوبه تعارض منافع بوده است؛ در شورای شهر پنجم مصوبه‌ای تحت عنوان تعارض منافع تصویب شد، اما این مصوبه ناقص بود و مشمول اعضای شورای اسلامی شهر نبود.
وی با بیان اینکه با آغاز دوره ششم شورای اسلامی شهر، اصلاح مصوبه تعارض منافع را در دستور کار قرار دادیم تا جلوی آغاز یک روند اشتباه گرفته شود، افزود: فکر می‌کردیم که مدیریت شهری پیشقدم شود؛ اما شورای اسلامی شهر پیشقدم شد و این مصوبه را اصلاح کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بحث کلان و در حوزه مسائل کلان کشوری مصوبه جدی در خصوص تعارض منافع نداریم، گفت: شورای پنجم این مصوبه را تصویب کرد و در دوره ششم این مصوبه کامل‌تر شد و می‌تواند به عنوان یک الگوی کشوری مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در این مدت نظارت جدی بر شهرداری تهران داشتیم، گفت: ۴۶ تذکر به مدیریت شهری دادم و سعی کردم از موضع نماینده مردم مطالبات به حق شهروندان را پیگیری کنم، در سال جدید نظارت بر عملکرد شهرداری و الزام آن‌ها به رعایت قانون به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد؛ چراکه باید سعی کنیم شهرداری مقید به رعایت اسناد بالادستی همچون مصوبات شورای اسلامی شهر، بودجه سالانه و برنامه‌های توسعه‌ای شود.
امانی گفت: امیدوارم تهران در سال جدید آسمان آبی و خیابان‌های خلوت را تجربه کند و زمینی سبز و نمایی زیبا برگرفته از معماری ایرانی و اسلامی داشته باشد که اگر محقق شود، بسیاری از مشکلات پایتخت‌نشینان نیز مرتفع می‌شود.
کد خبر 564588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.