بیانیه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا صادر شد

جلسه بررسی راهکارهای مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو با هدف تشریح طرح ویژه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، جلسه «بررسی راهکارهای مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو» در روز هشتم فروردین‌ماه با هدف تشریح طرح ویژه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی با پنج اولویت کالایی از پانزدهم فروردین‌ماه امسال، برگزار شد.

در این جلسه که وزیر صمت، معاون قضائی دادستانی کل کشور، رئیس ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز، رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس کارگروه مقابله با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت در آن حضور داشتند، بیانیه «کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا» مبنی بر اجرایی شدن برنامه جامع کنترل قاچاق کلاً از تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ منتشر و اعلام شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

"پیرو منویات مقام‌معظم‌رهبری و دستورالعمل ابلاغی ریاست محترم جمهوری مبنی بر مبازره جدی با کالای قاچاق و تقلبی و امحای این دسته از کالاها و در راستای رونق تولید داخلی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی و با توجه به دستور وزیر محترم صمت در تاریخ بیست‌وپنجم بهمن ۱۴۰۰ مبنی بر اجرایی شدن برنامه جامع کنترل قاچاق کلاً از تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به‌اطلاع ملت شریف ایران، همه تولیدکنندگان، صنوف مربوطه، توزیع‌کنندگان عمده و خرد لوازم‌یدکی و قطعات خودرو و تعمیرکاران می‌رساند که از تاریخ پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ قطعات و لوازم‌یدکی شامل باتری خودرو و کمک فنر در هر قسمت از چرخه توزیع که به‌عنوان کالای قاچاق شناسایی‌شده و بدون کد رهگیری باشد، مورد جمع‌آوری و امحا قرار خواهد گرفت.

بدین منظور کلیه دست‌اندرکاران شبکه پخش و توزیع قطعات و لوازم‌یدکی خودرو باید صرفاً نسبت به نگهداری و توزیع کالاهای مجاز اقدام کنند و همچنین همه تولیدکنندگان لوازم یدکی و قطعات خودرو باید مشخصات کالاهای تولید خود شامل باتری خودرو و کمک فنر را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. بدیهی است در صورت عدم ثبت مشخصات فوق در سامانه جمع تجارت، کالاهای مزبور به عنوان کالای قاچاق شناسایی و وفق ضوابط اقدام خواهد شد. در مراجعات واحدهای بازرسی در صورتی که فعالان تجاری (شامل از تولیدکننده، عمده‌فروش و خرده‌فروش) که در حوزه لوازم یدکی خودرو فعالیت دارند و در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام نکرده و نقش دریافت نکرده باشند، مجوز ایشان تعلیق خواهد شد. به امید ارتقای سطح تولید داخلی و کارآفرینی و ریشه‌کن شدن قاچاق در کلیه سطوح میهن اسلامی عزیزمان."

منبع: مهر

کد خبر 564542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.