تأکید ایران و ارمنستان بر توسعه روابط در زمینه انرژی

در دیدار وزیر نیروی کشورمان با مشاور نخست وزیر جمهوری ارمنستان، دو طرف بر توسعه روابط بخش انرژی و رفع موانع برای زمینه‌سازی افزایش تعامل‌ها تأکید کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان در دیدار با "آرتاشس تومانیان" مشاور نخست وزیر جمهوری ارمنستان که در ساختمان وزارت نیرو برگزار شد، با اشاره به روابط ممتاز دو کشور اظهار کرد: دولت سیزدهم بر توسعه روابط با کشورهای همسایه تأکید داشته و بر همین اساس نیز این روابط هر روز رو به افزایش است.

وی با معرفی توانمندی کشور، بر لزوم آماده‌سازی شرایط برای دیدار رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر ارمنستان تأکید کرد.

وزیر نیرو با معرفی توانمندی شرکت‌های فعال ایرانی در بخش خدمات فنی و مهندسی و گستره فعالیت این شرکت‌ها در اقصی نقاط جهان و همچنین ساخت و تعمیرات نیروگاهی، احداث نیروگاه‌های برق‌آبی و دیگر موارد، پیشنهاد کرد گردهمایی‌های دوسویه‌ای برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های همکاری دو کشور با حضور فعالان اقتصادی دو کشور برگزار و زمینه همکاری فعالان اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه دو طرف بر توسعه روابط حوزه انرژی و رفع موانع برای زمینه‌سازی افزایش تعامل‌ها تأکید کردند؛ همچنین در این جلسه بر هماهنگی برگزاری هفدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ارمنستان در تاریخ بیستم تا بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه به میزبانی طرف ارمنی تأکید کرده و این اجلاس را برای توسعه ارتباطات دو کشور در چارچوب انرژی، مهم برشمردند.

همچنین آرتاشس تومانیان، مشاور نخست وزیر جمهوری ارمنستان ضمن بررسی موضوع‌های مهم همکاری دوجانبه، درباره تصمیم‌های سازنده به منظور توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین بخش انرژی با رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو کرد.

کد خبر 564511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.