مادر شهیدان قجه‌ای به فرزندانش پیوست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان گفت: صبح امروز فاطمه صادق‌زاده، مادر شهیدان حسن و سردار عاشورایی حسین قجه‌ای دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

علی اکبر فاطمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه رفیع مادران شهید، اظهار کرد: مادران شهدا اسوه‌های صبر، مقاومت هستند که با بصیرت، بزرگترین دارایی خود را به جبهه‌های حق علیه باطل فرستادند تا از اسلام ناب محمدی و خاک میهن اسلامی دفاع کنند.

وی افزود: بصیرت و شجاعت شهدا و ایثارگران از ایثارگری مادران آنها نشأت گرفته است و آنها توانستند با الگوپذیری از حضرت فاطمه (س) فرزندان خود را به بهترین نحو و با معیارهای اسلامی تربیت کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: فاطمه صادق‌زاده، مادر شهیدان حسن و حسین قجه‌ای فاتح خرمشهر دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

وی تاکید کرد: این مادر صبور و فداکار که با قلبی سرشار از ایمان و پیروی از سیره اهل بیت (ع)، عزیزترین سرمایه‌های زندگی خود را تقدیم عزت و سربلندی اسلام و ایران کرد، نامی جاودان و الگویی درخشان از توکل و ایثار بر جای گذاشت و قطعاً در خاطر مردم شهیدپرور زرین‌شهر ماندگار خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، سردار شهید حسین قجه‌ای در صبح عاشورای ۱۳۳۷ در زرین‌شهر به دنیا آمد. از سال ۱۳۵۳ وارد فعالیت‌های سیاسی و مذهبی شد و در سال ۱۳۵۶ به قم مهاجرت کرد و توسط مأموران ساواک دستگیر شد و با پیروزی انقلاب به همراه دوستانش سپاه پاسداران زرین‌شهر را بنیان نهاد و خود نیز سبزپوش این نهاد مقدس شد.

سردار شهید حسین قجه‌ای فرماندهی شکست حصر باشگاه افسران سنندج در سال ۵۷ را بر عهده داشت و برای مدتی نیز مسئولیت توپخانه سپاه مریوان و دزلی را پذیرفت. هنوز مدتی نگذشته بود که به عنوان مسئول عملیات سپاه مریوان و دزلی معرفی شد و ماه‌ها با ضدانقلاب جنگید و در عملیات محمد رسول الله (ص) با سمت فرمانده عملیات حاضر شد.
بعد از شرکت در عملیات فتح‌المبین با سمت فرمانده گردان سلمان فارسی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در عملیات بیت‌المقدس شرکت کرد و در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر، موفق به دفع سومین پاتک سنگین دو تیپ زرهی و مکانیزه سپاه سوم ارتش عراق در جاده اهواز- خرمشهر شد. در جریان این مقاومت بی‌نظیر سه روزه بیشتر نیروهای گردان و همچنین حسین قجه‌ای شربت شهادت را نوشیدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید حسن قجه‌ای نیز در زرین‌شهر به دنیا آمد و چهارده ساله بود که به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت. این شهید والا مقام به کردستان رفت و مدت‌ها در جبهه جنگ شجاعانه تلاش کرد. شهید حسن قجه‌ای در سال ۱۳۶۴ در منطقه فاو به شهادت رسید و پیکر پاکش در زرین‌شهر به خاک سپرده شد، وی دومین شهید خانواده بود.

کد خبر 564494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.