تلاش برای تحقق شعار سال در حوزه مدیریت شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با توجه به اعلام شعار سال در شورای شهر برای تحقق آن سیاست‌هایی برای تحقق آن تدوین می‌شود.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: با توجه به اینکه شعار سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نام گذاری شده است، شورای اسلامی شهر اهواز نیز سیاست‌های خود را برای تحقق آن در حوزه مدیریت شهری تدوین می‌کند.

وی افزود: شعار سال و گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند ملاک ارزیابی اعضای شورای در شورای اسلامی شهر باشد، بودجه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسیده و البته در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان بودجه‌ای نیز اختصاص یافته و شهرداری موظف شده از توانایی‌ها و ظرفیت‌های آنها استفاده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: قرار است در حوزه فن‌آوری و IT با همکاری شرکت ایرانسل زیرساخت و ظرفیتی ایجاد کنیم تا شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان در این حوزه وارد شوند، شهرداری نیز علاوه بر تکلیفی که در بودجه دارد، با همکاری یکی از کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر یک طرح ترسیم شود تا شهرداری بر اساس آن ملزم به استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌هایی مانند فضای سبز و پسماند شود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به شهرداری کمک کنند با توجه به هزینه بالای مصرف آب در حوزه آبیاری فضای سبز است، در واقع باید به سمت نوآوری در آبیاری فضای سبز حرکت کنیم.

محمودی ادامه داد: برون سپاری و هوشمندسازی شهر یکی از موضوعات مهم شهرداری است این آمادگی را داریم که شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه ورود کنند تا از آنها استقبال و حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: برای حمایت از شرکت‌های بومی اهواز و خوزستان، اولویت اول شورای اسلامی شهر استفاده از شرکت‌های بومی و پس از آن در شرکت‌های ملی است که بتوانند طرح پیشنهاد دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید بتوانند یک نوآوری ایجاد کنند و علاوه بر آن با توجه به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری بتوانند اشتغال‌زایی کنند در واقع یک شرکت دانش‌بنیان می‌تواند تولید و اشتغال را ایجاد کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این بهره‌وری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در سال جدید شورای اسلامی شهر پیگیر بهبود و افزایش آن در ارائه خدمات شهری خواهد بود، شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه برای افزایش بهره‌وری نیز می‌توانند به مدیریت شهری کمک کنند.

محمودی تاکید کرد: حوزه حفاظت و نگهداری یکی از حوزه‌هایی است که شهرداری اهواز در آن مشکل دارد و هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود، این شرکت‌ها می‌توانند با ابتکار، خلاقیت و نوآوری‌های خود در این زمینه ورود و در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری به شهرداری کمک کنند.

کد خبر 564490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.