قوانین دست و پاگیر در زمینه تولید ملی اصلاح شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین دست و پا گیر، گفت: این قوانین باید در راستای تولید ملی، رشد اقتصادی و درآمد سرانه‌ها اصلاح شود تا منجر به اعتماد ملی شود.

علی حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص چگونگی تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» توسط دولت، مجلس شورای اسلامی و نهادهای حاکمیتی اظهار کرد: باید به صورت کلی واژه‌ای که راه عبور از سختی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور که مدنظر رهبر معظم انقلاب است مورد تاکید قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه باشد و در راستای شعار سال اقدامات را عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تمام تلاش دولت فعلی در راستای تحقق شعار سال است، ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی مصوباتی در خصوص جهش تولید و دانش‌بنیان و رشد اقتصادی کشور صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: کارآفرینان در صحنه و به دنبال ایجاد اشتغال هستند. اراده کارآفرینان و تولیدکنندگان اراده‌ای همراه با صبر و تحمل سختی‌ها است، از این‌رو در مجلس شورا اسلامی تمام تلاش ما بر این بوده است که با اراده قوی و انگیزه الهی در راستای رفع موانع گام برداریم.

وی ادامه داد: برخی مواقع قوانین دست و پا گیر وجود دارد که این قوانین باید در راستای تولید ملی و رشد اقتصادی و درآمد سرانه‌ها اصلاح شود تا منجر به اعتماد ملی شود.

حدادی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، تولید ملی اکسیر است و راه نجات و برای برون‌رفت از مشکلات باید تمام هم و غم مجلس شورای اسلامی و دولت در راستای حمایت باشد.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم، گفت: همه تلاش کشاورزان در راستای تولید بوده اما گاهی حمایتی صورت نمی‌گیرد، از این‌رو وظیفه وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت خوبی در بخش صنایع به ویژه صنعت غذا و دارو و صنعت خدمات وجود دارد و در سال ۱۴۰۱ حرکتی در راستای ضرورت تولید و رفع تنگی معیشت مردم خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروزه باید کاهش تورم یکی از مسائل مهم و اساسی باشد همچنین تلاش مجلس در راستای رفع موانع و قوانین پیش پای تولیدکننده است تا بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

حدادی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز تولید باید متکی بر دانش و پیشرفت‌های علمی و اشتغال‌آفرینی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد تا بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. امیدواریم در سال جدید رونق اقتصادی و پیشرفت واقعی را در راستای حمایت همه‌جانبه به صورت عملی نه شعار پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد باید محکم و استوار در راستای تولید ملی و رونق اقتصادی گام برداریم و با سوداگران و واسطه‌گرها و افرادی که از مالیات فرار می‌کنند و با قوانین مجلس و مصوبات همراه نیستند مبارزه جدی صورت بگیرد.

به گفته این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، در بودجه ۱۴۰۱ تمام تلاش بر این بود که فرآیندهای لازم در راستای اعتماد به نفس ملی و اعتماد عمومی صورت بگیرد تا در نهایت به رونق اقتصادی منجر شود.

کد خبر 564452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.