ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ قرار است اتوبوس‌های برقی Enviro500EV را با ظرفیت حمل ۱۳۰ مسافر، به ناوگان حمل‌ونقل عمومی وارد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراح و سازنده اتوبوس‌های الکساندر دنیس در حال ساخت ۱۰ اتوبوس با قابلیت حمل ۱۳۰ مسافر برای شرکت اتوبوسرانی "Kowloon" است که در بیش از ۴۰۰ مسیر سرویس‌دهی می‌کند. بنابراین شرکت اتوبوسرانی Kowloon Motor (KMB)، تعداد ۱۰ اتوبوس برقی دو طبقه را در سال ۲۰۲۳ از طراح و سازنده «الکساندر دنیس لیمیتد» تحویل خواهد گرفت.

شرکت KMB در بیش از ۴۰۰ مسیر با ناوگانی متشکل از چهار هزار اتوبوس که اکثر آن‌ها اتوبوس‌های دو طبقه است، از جمله بیش از ۲۵۰۰ اتوبوس دیزلی Enviro500 که از شرکت الکساندر دنیس خریداری شده است، فعالیت می‌کند.

نوآوری در ناوگان حمل‌ونقل عمومی هنگ‌کنگ

هر یک از اتوبوس‌های برقی Enviro500EV می‌تواند تا ۱۳۰ مسافر را حمل کند و سرویس‌های شلوغ هنگ‌کنگ را پوشش دهد. الکساندر دنیس لیمیتد (ADL)، تولیدکننده اتوبوس‌های مستقل، ویژه حمل‌ونقل الکتریکی است. Enviro500EV با آلایندگی صفر، نخستین اتوبوس برقی دو طبقه ADL در منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهد بود و نوآوری حمل‌ونقل را برای اتوبوس‌های هنگ‌کنگ به ارمغان خواهد آورد.

حمل‌ونقل کربن صفر در هنگ کنگ

پل دیویس، رئیس و مدیر شرکت الکساندر دنیس لیمیتد درباره ورود اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی هنگ‌کنگ گفت: «با نسل بعدی فناوری اتوبوس‌های برقی که به طور کامل توسط مهندسان ما تولید شده است، در موقعیتی هستیم که می‌توانیم سیستم حمل‌ونقل هنگ کنگ را به انتشار کربن صفر سوق دهیم.»

ADL با مشارکت KMB که برای بیش از نیم قرن در توسعه سیستم اتوبوس هنگ‌کنگ پیشرو بوده است، سیستم تهویه مطبوع خودرو، اتوبوس‌های دوطبقه دو محور و اکنون اتوبوس‌های الکتریکی را تولید کرده است.

کد خبر 564450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.