مانچینی: ایتالیا می‌توانست قهرمان جام جهانی شود

علی‌رغم حذف غیر منتظره تیم ملی ایتالیا از مسابقات مقدماتی جام جهانی، سرمربی این تیم به توانمندی‌های تیم خود باور دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، تیم ملی ایتالیا که در مرحله پلی‌آف مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در برابر مقدونیه شمالی شکست خورد و از صعود به جام جهانی بازماند، چندین ناکامی خود در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان را تجربه می‌کند.

کمتر کسی پیش بینی می‌کرد که ایتالیا برابر مقدونیه شمالی متحمل شکست شود و نتواند راه خودش برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بیابد. با این حال مانچینی و شاگردانش که سال گذشته طعم قهرمانی اروپا را چشیدند، به طرز عجیبی از صعود به جام جهانی بازماندند

با وجود شکست مقابل مقدونیه شمالی و ناکامی در صعود به جام جهانی، مانچینی سرمربی ۵۷ ساله تیم ملی ایتالیا همچنان امیدوار است که در زمان سرمربیگری‌اش بتواند آتزوری را به افتخارات دیگری برساند. او تاکید کرد که به عنوان سرمربی ایتالیا باقی خواهد ماند و البته تیمش می‌توانست در صورت صعود، قهرمان جام جهانی شود.

مانچینی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی دوستانه تیمش مقابل ترکیه گفت: من با گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا صحبت کردم، ما در مورد همه چیز نظرات یکسانی داریم. بعد از بازی دوباره در مورد مسائل مختلف تیم ملی صحبت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم با آرامش برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

سرمربی تیم ملی ایتالیا در پاسخ به این سوال که چرا می‌خواهد در جایگاه سرمربی ایتالیا باقی بماند، گفت: هنوز جوان هستم و می‌خواستم قهرمان اروپا و جام‌های جهانی شوم. هنوز برای رسیدن به قهرمانی جام جهانی به زمان نیاز دارم. کارم را دوست دارم و می‌دانم که می‌توانم از پس آن بربیایم. هنوز از حضور در این جایگاه خیلی لذت می‌برم و با بازیکنانم می‌توانم اتفاقات مهمی را دوباره رقم بزنم.

مانچینی در سال ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده گرفت و هنوز چهار سال دیگر از قراردادش باقی مانده است.

او پس از بازی دوستانه با ترکیه، توجه خود را به بازی‌های لیگ ملت‌ها مقابل آلمان، مجارستان و انگلیس در ماه ژوئن معطوف خواهد کرد و قول تغییراتی قابل توجه در این دیدارها داده است: ما این شانس را داریم که بازیکنان جوان‌تری را به ترکیب تیم ملی اضافه کنیم. بازیکنان جوان زیادی وجود دارند که می‌توانند با جاه طلبی خود به ایتالیا و آینده درخشان آن کمک کنند. می‌توانیم به پتانسیل بازیکنان جوان نگاه کنیم.

مانچینی در پایان اشاره کرد: تیم فعلی با مقداری شانس بیشتری و کمی کیفیت بالاتر می‌توانست قهرمان جام جهانی شود. چیزهای زیادی وجود دارد که باید تغییر کنند و مطمئناً از بازی‌های بعدی تغییراتی خواهیم داشت. باید نگاهی به دو سال آینده و مسابقات یورو داشته باشیم و خود را برای صعود آماده کنیم. این وظیفه ماست.

کد خبر 564422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.