۱۴۵ هزار هکتار از  اراضی شهرستان ملی است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با بیان این که ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان ملی است، گفت: سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای پروژه کاداستر، بیش از ۱۵ فقره پلاک با سطحی معادل ۳۴ هزار هکتار اصلاح شده است.

مهدی رمدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که از مساحت حدود ۱۸۵ هزار هکتاری شهرستان گلپایگان، ۱۴۵ هزار هکتار اراضی ملی است، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای پروژه کاداستر، بیش از ۱۵ فقره پلاک با سطحی معادل ۳۴ هزار هکتار اصلاح شده است که با اقدام فوق اصلاح هندسی تمام پلاک‌های شهرستان به صورت صددرصد به اتمام رسیده است.

وی افزود: با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گلپایگان بیش از ۹۵ درصد اراضی ملی گلپایگان تثبیت و سند مالکیت به نام دولت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان خاطرنشان کرد: از فواید این اقدامات علاوه بر تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و جلوگیری از تصرف اراضی ملی، تسریع در پاسخ استعلامات واصله جهت تشخیص مالکیت و تفکیک اراضی ملی از مستثنیات اشخاص است که سال ۱۴۰۰ به تعداد ۵۵۰ فقره استعلام توسط واحد امور زمین پاسخ داده شده است.

رمدان گفت: به منظور توسعه مسکن روستایی در قالب طرح هادی، ۲۱۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در روستاهای شهرستان به بنیاد مسکن شهرستان واگذار شده و برای ۴۷۷ هزار و ۶۴۰ مترمربع به نام مرجع مربوطه سند صادر شده است.

وی افزود: به منظور اجرای طرح‌های گردشگری، کشاورزی و تولیدی ۳۱۵ هزار و ۵۹۸ مترمربع از اراضی شهرستان تحویل داده شده است.

کد خبر 564387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.