۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
شهدای مدافع امنیت در سال ۱۴۰۰

۵۳ نفر از پرسنل فرماندهی انتظامی کشور در سال ۱۴۰۰ به فیض شهادت نائل شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته نشان داده‌اند که همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند و در این سال‌ها با برنامه‌ریزی و صرف هزینه‌های گزاف، اقدامات خصمانه متعددی را علیه ایران انجام داده‌اند؛ اما جوانان این مرز و بوم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تمامی نقشه‌های شوم دشمنان را با شکست مواجه کرده‌اند و در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شده است.

ازجمله ایثارگرانی که با تمام توان برای مقابله با دشمنان و تأمین امنیت کشور وارد میدان شدند، مأموران نیروی انتظامی بودند. مأموران ناجا در بدو پیروزی انقلاب در قالب کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی و ژاندارمری در مقابل دشمنان ایستادند و در راه دفاع از امنیت مردم و وطن اسلامی جان خود را فدا کردند.

پس از دفاع مقدس نیروی انتظامی همچون دیگر نیروهای مسلح برای برقراری امنیت از مرزها تا جای جای کشور حضوری مقتدر پیدا کرد و با جانفشانی و از خودگذشتگی فضا را برای فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برقرار کرد.

این اولین باری نیست که سبزپوشان ناجا، جان خود را تقدیم امنیت کشور می‌کنند و آخرین بار نیز نخواهد بود. در سال گذشته حدود ۵۰ نفر از سبزپوشان نیروی انتظامی، در راه امنتی کشور در بخش‌های مختلف مرزبانی، مواد مخدر و پیشگیری لباس شهادت به تن کردند.

مردانی که به دل عملیات‌های خشن رفته‌اند تا مردمانشان در سلامت و امنیت باشند، به جدال با قلدران و عربده کشانی رفته‌اند تا امنیت و آرامش را در کوچه‌ها و محله‌ها هدیه کنند. اما چه بسیار سبزپوشانی که در راه امنیت هموطنان خود، کفن به تن کرده و وقتی از خانه خارج می‌شوند، می‌دانند که شاید بازگشتی نباشد پس با اعماق وجود خود از خانواده و عزیزانشان خداحافظی می‌کنند و می‌روند و دل به جاده امنیت می‌سپارند.

۵۳ نفر از پرسنل فرماندهی انتظامی کشور در سال ۱۴۰۰ به فیض شهادت نائل شدند. ۱۹ نفر از این شهدا در مبارزه با اشرار مسلح، هشت شهید در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، هفت شهید در مبارزه با سارقان مسلح، ۶ شهید در مقابله با قاچاق کالا به شهادت رسیده و ۶ نفر از آن‌ها نیز از شهدای مرزبانی بودند.

دو نفر از شهدای پلیس در سال جاری، حین مقابله با اراذل و اوباش به شهادت رسیده، یک نفر از این شهدا از مدافعان سلامت بود و یک شهید هم در سانحه هوایی به فیض شهادت نائل آمد همچنین سه نفر از این شهدا نیز از جانبازان دفاع‌مقدس بودند.

کد خبر 564367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.