۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
تحول عمرانی شهر قم در سال ۱۴۰۱

شهردار قم با تاکید بر این که امسال دومین سال اجرای برنامه عملیاتی قم ۱۴۰۴ در افق بیست ساله این شهر است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ نیز مانند سال‌های گذشته شاهد اجرا و تکمیل پروژه‌های مختلف شهری خواهیم بود.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با تاکید بر برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای تداوم حرکت شهر در مسیر تحول و پیشرفت در سال جدید، اظهار کرد: تلاش و خدمت‌رسانی به شهروندان و تداوم حرکت جهادی مجموعه شهرداری برای رفع کمبودها و مشکلات شهر قم و ارتقای سطح کیفیت زندگی شهروندان امری لازم است.

وی با بیان این که امسال دومین سال اجرای برنامه عملیاتی قم ۱۴۰۴ در افق بیست ساله این شهر است، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ نیز مانند سال‌های گذشته شاهد اجرا و تکمیل پروژه‌های مختلف شهری خواهیم بود.

شهردار قم با بیان این که تکمیل پروژه‌های شهری در سال جدید تداوم دارد، گفت: در سال جدیدی این نوید را به شهروندان خواهیم داد که حرکت تحول‌آفرین مجموعه شهرداری قم با وجود مشکلات موجود و به‌ویژه وضعیت اقتصادی لحظه‌ای از توقف نخواهد ایستاد.

وی با بیان این که بودجه بیش از ۴۵ هزار میلیارد ریالی شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ متناسب با برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این سال است، خاطرنشان کرد: امید است با اجرای پروژه‌های عمرانی که بیش از ۷۵ درصد بودجه سال را در برمی‌گیرد، بتوانیم بودجه را زودتر از موعد مقرر به‌صورت کامل محقق کنیم تا در اصلاحیه نیز مبالغ بیشتری را برای رشد و توسعه شهر در نظر بگیریم.

توجه به مباحث نرم‌افزاری و فرهنگی؛ اولویت سال جدید

سقائیان‌نژاد با بیان این که توجه به مباحث نرم‌افزاری و فرهنگی در سال ۱۴۰۱ از اولویت‌های اجرایی مجموعه مدیریت شهری خواهد بود، اظهار کرد: در کنار اجرای پرقدرت پروژه‌های عمرانی و توجه به زیرساخت‌های سخت‌افزاری شهر، بعد نرم‌افزاری آن نیز نیازمند تحول و ارتقا است که در برنامه دوم عملیاتی قم ۱۴۰۴ به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز شاهد افزایش بودجه بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری به‌همین منظور بوده‌ایم، همچنین استفاده از نگاه علمی و مبتنی بر دانش و تخصص در مأموریت‌های مختلف شهرداری قم، نیز مد نظر قرار دارد.

شهردار قم با بیان اینکه راهبردهای اجرایی و عملیاتی باید مبتنی بر اصول و قواعد علمی و تخصصی خود دنبال شود، اظهار کرد: این اتفاق موجب می‌شود تا شاهد اثربخشی بیشتر آن باشیم. امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است و باید این موضوع مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های خانواده بزرگ شهرداری قم در سال ۱۴۰۰ و ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر در ایام نیمه شعبان و نوروز ۱۴۰۱ تاکنون رضایت‌بخش بوده است، تصریح کرد: امیدواریم در طول سال جدیدی نیز با همت و تلاش شاهد موفقیت‌های مجموعه شهرداری در عرصه‌های گوناگون خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه (س) باشیم.

کد خبر 564366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.