تکذیب برخی شایعات در مورد تجمعات جامعه ایثارگری

رئیس مرکز حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران با تکذیب برخی شایعات در مورد تجمعات تعدادی از ایثارگران گفت: این تجمعات مربوط به برخی معوقات سال‌های گذشته جامعه ایثارگری است که امیدواریم با تلاش‌های مسئولان بنیاد، توجه دولت مردمی و مجلس انقلابی در سال جاری کاهش پیدا کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید، محمود طاهریان شایعاتی در مورد جمع‌بندی برخی نهادها مبنی بر ارتباط تجمعات ایثارگران با عملکرد ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را تکذیب کرد و گفت: این تجمعات عموماً مربوط به مطالبات و معوقات جامعه ایثارگری بوده که متأسفانه از سال‌های گذشته به‌جا مانده، البته برخی شیطنت‌های رسانه‌ای عناصر بیگانه در ایجاد و تشدید این موضوع اثرگذار بوده است.

وی با بیان این که این تجمعات در سنوات گذشته نیز انجام شده است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرق مختلف نظیر برگزاری نشست‌های صمیمی ماهانه مسئولین ارشد بنیاد، دیدارهای مختلف در سفرهای استانی با ایثارگران عزیز ارتباط تنگاتنگ داشته و درخواست‌های این قشر معزز با جدیت به صورت تخصصی در حال پیگیری است؛ به عنوان نمونه در بودجه سال جاری پرداخت بخشی از مطالبات جامعه ایثارگری پیش‌بینی شده است که این امر نتیجه توجه ویژه دولت انقلابی سیزدهم به مشکلات ایثارگران، دیدارهای حضوری مسئولان ارشد بنیاد با جامعه هدف در سراسر کشور و همچنین سامانه‌های ارتباط مردمی بنیاد نظیر هاتف بوده و این تجمعات هیچ‌گونه تأثیری در پیگیری، تحقق اهداف و رسالت بنیاد به منظور ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران نداشته است.

رئیس مرکز حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم مطالبات قانونی ایثارگران عزیز را شناسایی و پیگیری کرده است، خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و انتقال مطالبات به حق ایثارگران به دولت و مجلس خوشبختانه برخی مسائل در بودجه سال جاری پیش بینی شده که امیدواریم با تخصیص منابع لازم، بخشی از مشکلات این عزیزان کاهش یابد. البته در برخی موارد، امور از حوزه اختیارات بنیاد خارج است و باید آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین در هیئت دولت تصویب و جهت ارائه خدمات به ایثارگران ذی‌نفع به بنیاد ابلاغ شود که به منظور طی شدن فرآیند اداری صبوری بیشتری از ایثارگران انتظار می‌رود.

طاهریان در پاسخ به سوالی در خصوص اعطای مجوز قانونی برای تجمعات ایثارگران، گفت: این قبیل موضوعات خارج از حدود وظایف و اختیارات قانونی حراست است و بر اساس قوانین و مقررات جاری در کشور مراجع تصمیم‌گیری در خصوص صدور یا صادر نشدن مجوز برگزاری تجمعات مشخص است.

وی با اشاره به گسترش شایعات در حوزه ایثارگران، گفت: این شایعات غالباً توسط اشخاص معلوم‌الحال و فرصت‌طلب و رسانه‌های معاند منتشر شده که موجب تشویش اذهان عمومی به‌ویژه جامعه ایثارگری شده است.

وی افزود: در موضوع شفافیت و فساد ستیزی برنامه‌ها و اقدامات خوبی در دوره‌ی جدید مدیریت در بنیاد انجام شده و از تعامل و پیگیری دستگاه‌های نظارتی نیز استقبال می‌شود، همچنین هیچ پرونده فسادی از گذشته مختومه نشده و با کمک مراجع ذی‌صلاح در حال بررسی است که به محض وصول نتیجه به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

رئیس مرکز حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خانواده معظم شهدا و ایثارگران چشم و چراغ ملت ایران هستند، تصریح کرد: تکریم ایثارگران عزیز توصیه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و رئیس جمهوری و از وظایف اصلی بنیاد است و به نظر می‌رسد جریان‌هایی فرصت طلب و سودجو قصد دارند مسیر زلال ایثار و شهادت را از راه متعالی خود منحرف کند که بنیاد شهید و امور ایثارگران بنا بر وظیفه ذاتی خود در مقابل این جریان در هر لباسی که باشند بی‌تفاوت نخواهد بود و این اقدامات منافق‌گونه را نخواهد پذیرفت.

طاهریان در خصوص تخلفات احتمالی کارمندان بنیاد، گفت: مرکز حراست بنیاد، همگام با سیاست‌های دولت سیزدهم در چارچوب قانون از هیچ تخلف و فسادی چشم‌پوشی نخواهد کرد، ضمن استقبال از سوت‌زنی ایثارگران و مردم شهیدپرور در این زمینه، با هر فسادی از طریق مساعدت دستگاه‌های ذی‌صلاح و مقام قضائی مقابله می‌کند.

کد خبر 564361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.