"پارک هوشمند" بزرگ‌ترین پروژه اجرایی شهر مشهد

سرپرست پروژه نوآوری و خلاقیت شهری شهرداری مشهد گفت: پایلوت پارک هوشمند یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اجرا شده در حوزه اینترنت اشیا در کشور است و موجب قرار گرفتن شهر مشهد در صدر شهرهای هوشمند کشوری شده است که می‌تواند در حوزه انرژی و پارک‌های هوشمند نقش مؤثری داشته باشد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایمنا، سیدجمال شوشتری با اشاره به پروژه هوشمندسازی پارک‌ها و فضای سبز در طول یک‌سال گذشته، اظهار کرد: در حال حاضر هفت شرکت دانش‌بنیان در کارخانه نوآوری حضور دارند و شرکت تحقیقات صنعتی آفتابگردان تابان شرق یکی از این شرکت‌ها است.

وی با بیان این که استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها در راستای ارائه خدمات بهتر در مدیریت شهری است، ادامه داد: علاوه بر این موارد کمک به هوشمندسازی شهر مشهد، از اولویت‌های شهرداری و کارخانه نوآوری مشهد است.

سرپرست پروژه نوآوری و خلاقیت شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: شهرداری برای حل معضلات شهری از ایده‌های نو توسط گروه‌ها و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان کمک می‌گیرد و قطعاً راه‌حل‌های نوآورانه شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری یک ظرفیت ویژه برای حل مسائل شهری است.

وی با بیان این که شرکت تحقیقات صنعتی آفتابگردان تابان از مجموعه‌های پیشرو در بحث هوشمندسازی پارک‌ها و فضای سبز کشور است، گفت: این شرکت تلاش کرده است با پیگیری‌های مداوم و با اجرای پایلوت پارک هوشمند دانش، شهر مشهد را در صدر شهرهای هوشمند کشور قرار دهد.

شوشتری خاطرنشان کرد: پایلوت پارک هوشمند یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اجرا شده در حوزه اینترنت اشیا در کشور است که می‌تواند در حوزه انرژی نقش مؤثری داشته باشد.

کد خبر 564360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.