کلاهبرداری از متقاضیان رزرو اقامتگاه بوم‌گردی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که با تبلیغ رزو اقامتگاه بوم گردی در اینستاگرام از مسافران نوروزی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال وصول دو پرونده و ادعای شکات در خصوص کلاهبرداری فردی ناشناس با شگرد تبلیغ اقامتگاه بوم‌گردی از طریق اینستاگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد صفحه تبلیغاتی در اینستاگرام اقدام به دریافت مبلغ ۳۰ میلیون ریال از یک مسافر نوروزی کرده و پس از آن نه تنها پاسخگوی فرد متقاضی نبوده بلکه خدماتی هم در زمان مقرر به آن‌ها ارائه نداده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهم شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد.

وی تصریح کرد: یکی از خصوصیات فضای مجازی ایجاد فرصت برای تبلیغات با کمترین هزینه و بالاترین بازدهی در زمان کوتاه است این فضا این امکان را برای افراد سودجو نیز مهیا کرده است تا بتوانند تبلیغاتی همچون تورهای گردشگری، رزرو اماکن اقامتی، فروش بلیط ارزان قیمت و … را به صورت گسترده در این فضا داشته باشند.

سرهنگ مرتضوی در توصیه به مسافران نوروزی اظهار کرد: مسافران نوروزی اگر قصد استفاده از خدمات گردشگری یا درخواست اماکن اقامتی به صورت اینترنتی دارند، حتماً از طریق دفاتر و سایت‌های تأیید شده و معتبر اقدام کنند و از افراد و شرکت‌های فاقد مجوز درخواست خدمات نکنند، همچنین تا حد امکان آدرس و تلفن شرکت موردنظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه کنند.

کد خبر 564312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.