تمرکز در اجرای برنامه‌های فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱

مسئول کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ایجاد تمرکز در برنامه‌ها و دوری از تکثیر برنامه‌های خرد به دلیل نداشتن ارزش افزوده برای شهر و شهروندان است که برنامه‌های بزرگ در نقاط اصلی شهر با مضمون‌های مختلف، بخش اعظمی از سلایق و نیازهای شهروندان و مسافران در ایام نوروز را فرا می‌گیرد.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های فرهنگی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۱، ایجاد تمرکز در برنامه‌ها و دوری از تکثیر برنامه‌های خرد به دلیل نداشتن ارزش افزوده برای شهر و شهروندان است که برنامه‌های بزرگ در نقاط اصلی شهر با مضمون‌های مختلف، بخش اعظمی از سلایق و نیازهای شهروندان و مسافران در ایام نوروز را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمرکز بر حضور شهروندان اصفهانی در برنامه‌های فرهنگی نوروز در کنار گردشگران، از دیگر سیاست‌های کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان بوده است و سعی کردیم عنصر خانواده و موضوع خانواده‌محوری را در برنامه‌های فرهنگی سال جدید بگنجانیم.

مسئول کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان این که در برنامه‌های فرهنگی سال جاری تلاش شده است برنامه‌ها مانند یک خاطره در ذهن شهروندان و مسافران بماند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میدان امام علی (ع) هویت تاریخی دارد، سعی کردیم در این میدان اصفهان قدیم را به صورت نمایشی بازسازی کنیم.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ نفر هنرمند در قالب بیش از ۸۰ گروه نمایشی، وظیفه بازسازی اصفهان قدیم در میدان امام علی (ع) در قالب سری برنامه‌های "۱۰ قرن" را بر عهده دارند.

امامی تصریح کرد: برنامه‌های میدان امام (ره) تحت عنوان "۱۴۰۰ گز" و برنامه‌های کوه صفه تحت عنوان "هفت‌هزار پا" به صورت خانواده‌محور اجرا شده است و سعی کردیم این برنامه‌های فرهنگی مانند نمکی در گرداگرد سفره خانواده‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: میدان امام (ره) پس از برگزاری تک رویداد چوگان هر روز بعدازظهر میزبان ورزش‌های باستانی است و در کوه صفه نیز پرواز بادبادک‌ها، مسابقات مچ‌اندازی و دیگر برنامه‌های فرهنگی به صورت روزانه برگزار می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: گلستان شهدا مانند یک محور گردشگری به مسافران نوروزی اصفهان معرفی شده است و هر شب به تشریح زندگی‌نامه یکی از شهدای گران‌قدر اصفهان می‌پردازیم.

وی ادامه داد: مضمون برنامه‌های فرهنگی در گلستان شهدا ایثار و شهادت است و تحت عنوان "۲۳ هزار جان" تا پایان ایام نوروز برگزار می‌شود.

امامی افزود: تخت فولاد نیز به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه‌های فرهنگی و محور اجرای برنامه‌های معنوی ستاد خدمات سفر در نظر گرفته شده است و این برنامه‌ها در قالب هفت کهکشان برگزار می‌شود که مسافران و شهروندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند پیج اینستاگرامی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد را دنبال کنند.

وی اضافه کرد: در پارک جنگلی ناژوان برای قبل از ظهر مشاوره‌های سلامت و بعدازظهرها جشن و دورهمی نوروزی با دعوت از شرکت‌کنندگان برنامه "عصر جدید" تحت عنوان برنامه "۳۷ درجه" برای شهروندان و مسافران در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: به غیر از رویدادهای فرهنگی که در بالا گفته شد، رویدادهای خرد مانند برنامه تحویل سال در میدان امام (ره) و گلستان شهدا با حضور چشمگیر بیش از ۳۵ هزار نفر برگزار شد.

وی اضافه کرد: در رویداد "موزه‌گرد" شش موزه تاریخی اصفهان به روی علاقه‌مندان بازگشایی شده است که بعضی از این موزه‌ها پس از ده‌ها سال بازگشایی شده است.

امامی با اشاره برگزاری تورهای گردشگری اصفهان، خاطرنشان کرد: این تورها با مشارکت بخش خصوصی فعال است.

کد خبر 564305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.