لزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رفع چالش‌های شهر

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بازدیدهای شورای ششم اصفهان از شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های آنها برای این بوده است که از آن در حل مسائل مدیریت شهری و شهرداری اصفهان کمک گرفته شود و به دنبال راهکارهای مشترکی برای رفع چالش‌های کلان‌شهر اصفهان هستیم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ضرورت‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در اصفهان، اظهار کرد: اولین نکته‌ای که به ذهن هر شهروندی متبادر می‌شود این است که از دیرباز اصفهان مهد علم، تمدن، هنر و صنعت بوده و امروز نیز این جایگاه را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: کلان‌شهر اصفهان با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های دانشگاهی و علمی خوبی که در این شهر فراهم شده می‌تواند سهم قابل توجهی در تحقق شعار امسال داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروزه دانشگاه‌های معتبر دنیا به سمت دانشگاه‌های نسل دوم و سوم حرکت می‌کنند و دانشگاه نسل سوم دانشگاهی است که باید نقش کارآفرینی خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های نسل چهارم این برنامه فراتر پیش می‌رود و دانشگاه در کنار صنعت قرار می‌گیرد، تاکید کرد: این موضوع یعنی دانشگاه در کنار تولید علم در رفع مسائل جامعه و صنعت نقش کلیدی را ایفا می‌کند که با نوع نگاه دانشگاهی که در اصفهان وجود دارد و حرکتی که باید دانشگاه‌های نسل چهارم داشته باشند، ضروری است سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورند و برای تحقق و در مسیر منویات این شعار حرکت کنند.

کلاهدوزان با تاکید بر این‌که شهرداری و مدیریت شورای ششم شهر اصفهان نیز در این راستا تسهیل‌گر و حمایت‌کننده خواهند بود، اظهار کرد: بازدیدهایی که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان طی چندین بار از شهرک علمی و تحقیقاتی صنعتی داشته‌اند، در راستای استفاده از ظرفیت‌های شهرک و همکاری‌های مشترک بین مدیریت شهری و شهرک علمی و تحقیقاتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این بازدیدها برای این بوده است که از شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت آن‌ها در رفع مسائل مدیریت شهری و شهرداری اصفهان کمک گرفته شود و شورای ششم نیز به دنبال استفاده از ظرفیت‌های علمی برای یافتن راهکارهای مشترکی در راستای رفع چالش‌های شهری و مشکلات کلان‌شهر اصفهان است.

کد خبر 564273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.