کالاهای اساسی به وفور تامین شده است/ بازار پیش از ماه رمضان آرام خواهد بود

اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان، به ریاست استاندار و با حضور روسای دستگاه‌های مرتبط، عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی، عصر امروز_ یکشنبه، هفتم فروردین‌ماه_ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان اظهار کرد: با تلاش تیم‌های نظارتی و مسئولان شاهد ثبات در بازار کالاهای اساسی در اصفهان بودیم، البته باید تلاش کرد کاستی‌ها هم برطرف شود. اجناس و اقلام مورد نیاز مردم به خوبی تأمین شد و بر گران‌فروشی و کم فروشی هم نظارت کافی انجام و اقلام با کیفیت مناسب به دست مردم رسید.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل و استمرار تیم‌های نظارتی تأثیر آن را چند برابر می‌کند، افزود: فعالیت برخی از صنوف در ساعات غیر مجاز منجر به ایجاد شرایطی برای زیست شبانه و جرایم خشن شده که لازم است نظارت‌های اماکن بر این نوع فعالیت‌ها افزایش یابد.

همچنین، امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان اظهار کرد: امسال بر خلاف سنوات گذشته شاهد بازاری آرام در ایام نوروز بودیم. ۲۵۰ تیم نظارتی امسال بر بازار نظارت کردند و فقط ۱۰۰ تیم به صورت ویژه بر بازار میوه شب عید نظارت کردند.

انجام بیش از دو هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان

در ادامه، حسین ایراندوست، سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در سال ۱۴۰۱، گزارش عملکرد دستگاه‌های نظارتی در طرح تشدید نظارت‌ها که از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه اجرایی می‌شود، ارائه شد. تیم‌های نظارتی مختلفی از سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، تعزیرات، بسیج اصناف، بازرسی اصناف و دادستانی بر بازارها نظارت کرده‌، پرونده‌های تخلفات را تشکیل داده و در برخی موارد اقدام به پلمپ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نظارت‌های مستمر باعث امسال بازار آرامی را پشت سر بگذاریم، افزود: بیش از دو هزار بازرسی انجام شده و عمده تخلفات گران‌فروشی و عدم درج قیمت بوده است. پرونده‌های مختلفی تشکیل و جریمه‌های سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته شد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به پیگیری‌های این ستاد برای ایجاد آرامش بازار با توجه به پیک دوم سفرهای نوروزی و شروع ماه رمضان، گفت: آمادگی کامل برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در اصفهان وجود دارد. سیب و پرتقال به اندازه کافی ذخیره شده است.

تأمین گوشت مرغ با مشکلی مواجه نخواهد بود

ایراندوست اضافه کرد: با توجه به میزان جوجه‌ریزی که در بهمن و اسفندماه ۱۴۰۰ انجام شد، تأمین گوشت مرغ با مشکلی مواجه نخواهد شد. همچنین به شرکت پشتیبانی امور دام مجوز داده شد که در صورت نیاز، حدود پنج هزار تن مرغ منجمد را با قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان به متقاضیان ارائه کند.

کاهش قیمت تخم مرغ

وی با اشاره به اینکه روزانه ۳۵۰ تن تخم مرغ در اصفهان تولید می‌شود، ادامه داد: با پشت سر گذاشتن روزهای پایانی سال که شاهد افزایش مصرف تخم مرغ بودیم، از روز گذشته قیمت تخم مرغ کاهش یافت و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام میزان قابل توجهی تخم مرغ در بازار عرضه کرده است و در صورت نیاز باز هم تخم مرغ حمایتی با حداکثر قیمت هر شانه ۴۱ هزار تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار داده می‌شود.

قیمت گوشت گوسفند کاهش می‌یابد

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در رابطه با تأمین و توزیع گوشت قرمز در استان، اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، دستگاه‌های نظارتی موظف شدند با گران‌فروشی در واحدهای صنفی مقابله کنند. لازم است سقف قیمت گوشت در واحدهای صنفی رعایت شود. پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش ورودی دام سبک به استان، قیمت گوشت گوسفند در روزهای آتی متعادل‌تر شود.

ایراندوست با اشاره به علل گران‌تر بودن گوشت گوسفند در استان اصفهان نسبت به سایر استان‌ها، اضافه کرد: استان اصفهان وارد کننده دام سبک است، همچنین هزینه‌های خدمات تبدیل دام زنده به گوشت قرمز در اصفهان بالاتر از سایر استان‌ها است.

بازار در شروع ماه رمضان متعادل خواهد بود

وی ادامه داد: در همین رابطه جلساتی با اتحادیه گوشت قرمز و قصابان برگزار شده و خواهد شد تا تفاوت قیمت خدمات تبدیل دام زنده به گوشت قرمز در اصفهان کاهش یابد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان گفت: مرغی که در استان اصفهان تولید و توزیع می‌شود، هرگز نباید با قیمت بیش از هر کیلو ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسد. در خصوص مرغ سایر استان‌ها هم قیمت مصوب کشوری که حداکثر آن ۳۱ هزار تومان است باید رعایت شود. پلمب واحدهای صنفی صنفی متخلف هم به علت گران‌فروشی مرغ بوده و بازرسی و نظارت بر واحدها ادامه دارد.

وی در پایان با اشاره به وجود ذخایر قابل توجه برنج و شکر در استان، خاطرنشان کرد: در مجموع همانطور که بازار شب عید آرام بود، در شروع ماه رمضان و ادامه آن نیز بازار متعادل و آرام خواهد بود.

کد خبر 564261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.