از دستگیری متخلفان کشتار ۳ قلاده روباه تا کشف ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق

دستگیری متخلفان کشتار سه قلاده روباه، دو مصدوم در انفجار منزل مسکونی، کشف ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق، بازگشت به زندگی دو محکوم به قصاص، واژگونی دکل مخابرات درپی وزش باد، انفجار کپسول گاز با چهار کشته و زخمی، انهدام باند ۱۰ نفره سرقت از منازل در اصفهان را در بسته خبری ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا محمدی فارسی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرین دشت، اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان چهارم فروردین‌ماه پس از دریافت گزارشی از سوی دوستداران محیط زیست مبنی بر اتلاف سه قلاده روباه و تعدادی سگ در اراضی کشاورزی روستای دروا از توابع بخش مرکزی شهرستان زرین دشت به سرعت به محل گزارش شده عازم شدند.

وی افزود: مأموران پس از بررسی شواهد دریافتند مقداری طعمه آغشته به سم حوالی زمین کشاورزی پراکنده کرده شده است و متأسفانه سه قلاده روباه و تعدادی سگ تلف شده بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرین دشت خاطرنشان کرد: پس از تحقیق از معتمدین محلی دو نفر متهم شناسایی و مراتب صورت جلسه و پرونده به مراجع قضائی شهرستان تحویل داده شد.

دو مصدوم در انفجار منزل مسکونی

روح‌الله فدایی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، اظهار کرد: درپی تماس گرفته شده با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر وقوع حادثه در ساعت ۶:۵۳ امروز_ یکشنبه هفتم فروردین‌ماه_ در انتهای خیابان امیرکبیر، تیم‌های عملیاتی از ایستگاه شماره پنج این سازمان سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه درپی این حادثه قسمت‌های قابل توجهی از ساختمان تخریب و قسمتی از وسایل منزل سوخت، افزود: پس از انجام عملیات، در بررسی‌های اولیه نشست گاز شهری عامل اولیه این اتفاق تشخیص داده شد اما علت دقیق وقوع حادثه در دست بررسی است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، خاطرنشان کرد: افراد مصدوم توسط تیم‌های عملیاتی اورژانس حاضر در محل به مراکز درمانی منتقل شدند.

کشف ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق

سرهنگ علی اصغر محمودیان جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، اظهار کرد: درپی اقدامات پیش‌دستانه کسب اطلاع شد افرادی در محدوده باقرشهر با استفاده از مدارک گمرکی تکراری اقدام به قاچاق و دپوی لوازم آشپزخانه (قاشق و چنگال) می‌کنند و موضوع در دستور کار عملیاتی قرار گرفت.

وی افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته محل در رصد اطلاعاتی و عملیاتی نامحسوس واقع شد و در نهایت با هماهنگی قضائی و انتظامی مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس، در عملیاتی از محل موصوف بازدید شد که ضمن بازرسی از خودروها و محوطه انبار مقادیر انبوهی شامل ۱۷۷ هزار و ۲۳۶ قلم انواع قاشق و چنگال خارجی کشف شد.

جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد اسناد ارائه شده با کالاهای موجود مطابقت نداشته و مالک کالاها نیز در محل حاضر نشد. در ادامه تحقیقات و بررسی محتویات کارتن‌ها مشخص شد مارک درج شده بر روی کارتن‌ها با محتویات داخل آن‌ها مطابقت ندارد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات تکمیلی در جهت شناسایی انبار دوم و مالک اصلی کالاها کماکان توسط کاراگاهان این پلیس ادامه دارد، تصریح کرد: با هماهنگی صورت گرفته همه کالاها به همراه متهمان به این پلیس منتقل و طی شمارش صورت گرفته کل کالاها شامل تعداد ۱۷۷ هزار و ۲۳۶ قلم قاشق و چنگال محصول کشور چین بوده است.

سرهنگ محمودیان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و احتکار کالا با پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

بازگشت به زندگی دو محکوم به قصاص

احمد نوروزی رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به سازش در دو پرونده قصاص در کرج، اظهار کرد: یکی از این پرونده‌ها مربوط به قتلی در سال ۹۶ و دیگری در سال ۹۰ بود که هر دو متهم پرونده پس از سیر مراحل قانونی به قصاص نفس محکوم شده بودند که با تلاش شورای حل اختلاف استان البرز و با گذشت اولیای دم این دو فرد به زندگی بازگشتند.

وی افزود: در پرونده‌های قصاص که به صلح و سازش می‌انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آن‌ها دارد و تلاش‌هایی که برای تحقق این امر مهم مصروف می‌شود تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز تصریح کرد: رسالت ذاتی توسعه حل اختلاف تلاش در راستای برقراری مصالحه و حل و فصل خصومت‌ها است که همین امر سبب کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی و در نتیجه کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

واژگونی دکل مخابرات درپی وزش باد

در پی وزش باد در زاهدان دکل مخابراتی در خیابان پهلوانی زاهدان بر اثر وزش باد ۷۰ کیلومتر بر ساعت سقوط کرد. به گفته اهالی منطقه این دکل مدتی است که پیچ‌های آن به سرقت رفته است و نکات ایمنی در آن رعایت نشده است.

انفجار کپسول گاز با ۴ کشته و زخمی

ابراهیم سپاس زاده بخشدار صیدون، اظهار کرد: ساعت ۲۲ شنبه شب حادثه انفجار کپسول گاز در روستای مرغزار امامزاده عبدالله بخش صیدون شهرستان باغملک اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: در این حادثه بر اثر انفجار کپسول گاز، سه نفر کشته و یک نفر مصدوم شدند که توسط آمبولانس به بیمارستان شهید طباطبایی باغملک انتقال داده شدند. جان باختگان از اهالی شهرستان باغملک هستند که برای تفریح به منطقه امامزاده عبدالله رفته بودند.

انهدام باند ۱۰ نفره سرقت از منازل در اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل ویلایی در حال تعمیر، خالی از سکنه و رها شده در حوزه شرق شهرستان اصفهان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سارقان اقدام به سرقت طلا و جواهرات، وسایل منزل، ابزارآلات و شیرآلات کرده بودند، افزود: پس از حضور کارآگاهان در محل‌های وقوع سرقت و بررسی‌های علمی و تخصصی، هویت اصلی دو نفر از کسانی که در این سرقت‌ها دست داشتند به دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: این افراد با رصد هوشمند شناسایی و پس از انجام سرقت از یک شرکت، حین جابه‌جایی اموال مسروقه، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

ترکیان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات انجام شده هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شدند لب به اعتراف گشوده و به ارتکاب ۴۰ فقره سرقت با هم‌دستی هشت نفر دیگر اقرار کردند.

وی با بیان اینکه متهمان تحت پوشش جمع‌آوری ضایعات اقدام به پرسه‌زنی در سطح شهر کرده و پس از شناسایی منازل افراد متمول اقدام به سرقت از آنها می‌کردند، خاطرنشان کرد: دیگر اعضای این باند نیز طی عملیاتی جداگانه دستگیر و همگی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کد خبر 564238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.