در برابر تحریم‌ها راهی جز تولید مشروع نداریم

دادستان گلپایگان با بیان اینکه در برابر تحریم‌ها راهی جز تولید نداریم، گفت: نباید با هر بهانه‌ای به دنبال توقف تولید باشیم بلکه باید قانون را با تفسیر درست اجرا کنیم تا هیچ مانعی در سر راه تولید ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم شریفیان امروز_ یکشنبه- هفتم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان که در جوار گلزار شهدا برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در گلپایگان شاهد بودم برخی دستگاه‌ها اقداماتی انجام دادند که موجب توقف تولید شد، امیدواریم سال ۱۴۰۱ شاهد چنین چیزی نباشیم و شورای تأمین قبل از توقیف در جریان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در برابر تحریم‌ها راهی جز تولید مشروع کشور نداریم، افزود: نباید با هر بهانه‌ای به دنبال توقف تولید باشیم بلکه باید قانون را با تفسیر درست اجرا کنیم تا هیچ مانعی بر سر راه تولید ایجاد نشود.

دادستان گلپایگان خاطرنشان کرد: در شهرستان گلپایگان دستگاه‌های متولی امر تولید برای تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، برنامه‌های خود را تشریح کنند، دستگاه قضائی نیز حمایت لازم را برای تحقق این شعار انجام می‌دهد.

در راستای افزایش تولید محصولات گندم و جو یک حرکت جهادی صورت گیرد

امیر مسعود، شهبازی مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان نیز در این جلسه اظهار کرد: نامگذاری شعار ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری بر مبنای تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، نشان می‌دهد باید به افزایش تولیدات بخش کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک مانند گندم و جو اهمیت دهیم.

وی افزود: لازم است در شهرستان گلپایگان در راستای افزایش تولید محصولات گندم و جو حرکت جهادی انجام شود، وزارت جهاد کشاورزی نیز در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۱ و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان به نظارت مستمر بر تنظیم بازار کالاهای اساسی و توزیع اقلام مایحتاج به نرخ مصوب دولتی در شهرستان در آستانه سال ۱۴۰۱ اشاره و تصریح کرد: ۲۹ تن مرغ منجمد وارداتی با نرخ ۲۰ هزار تومان، ۶۰ تن شکر، ۱۵۱ تن برنج یارانه‌ای و سیب و پرتغال و تخم‌مرغ با نرخ دولتی توزیع شده است.

شهبازی ادامه داد: با همکاری دادستان گلپایگان و شهرداری‌های گلپایگان، گوگد و گلشهر کاربری اراضی کشاورزی شهرستان حفظ و ساخت‌وسازهای غیرمجاز تا حدودی کنترل و متوقف شده است.

وی افزود: تفکر حفظ کاربری اراضی کشاورزی باید همگانی شود تا همه از اراضی کشاورزی حمایت کنند و این موضوع تندروی قلمداد نشود.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: کشاورزان و دامداران در انجام امور اداری و دریافت تسهیلات بانکی نباید با بروکراسی اداری مواجه شوند.

شهبازی با بیان اینکه تشکیل کارگروه کشاورزی می‌تواند به توزیع عادلانه آب و جلوگیری از پرت آب کشاورزی کمک کند، خاطرنشان کرد: میدان میوه و تره‌بار گلپایگان در اختیار افرادی نیست که بتوانند میدان‌داری کنند؛ بنابراین لازم است در واگذاری غرفه‌ها تجدید نظر شود.

کد خبر 564236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.