جان باختن ۲۶ نفر در تصادفات برون‌شهری اصفهان/لزوم استفاده سرنشینان از کمربند ایمنی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از جان باختن ۲۶ نفر در تصادفات راه‌های برون‌شهری استان اصفهان طی ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: اکثر جانباختگان، سرنشینان خودروها بودند که به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی به بیرون از خودرو پرتاب شده‌اند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس، از بیست‌وپنجم اسفندماه تاکنون، ۱۵ میلیون تردد در جاده‌های استان اصفهان ثبت شده، همه محورهای مواصلاتی باز است و مشکل خاص ترافیکی وجود ندارد.

وی افزود: طی ۱۰ روز گذشته ۲۶ نفر از هموطنان بر اثر تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان جان باختند. بیشتر جان‌باختگان سرنشین‌های خودرو بودند که به علت استفاده نکردن از کمربند ایمنی به بیرون از خودرو پرتاب شده‌اند.

بیشتر حوادث رانندگی جاده‌های استان اصفهان واژگونی بوده است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اکثر حوادث رانندگی در جاده‌های استان اصفهان از نوع واژگونی بوده است، خاطرنشان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی نیز یکی از عوامل زمینه‌ساز وقوع تصادفات خطرناک است. همچنین تخطی از سرعت مجاز نیز منجر به وقوع تصادفات و افزایش شدت صدمات می‌شود.

زارع گفت: به رانندگان توصیه می‌شود قوانین را رعایت کنند، با قوانین به صورت گزینشی برخورد نکنند، مسئولیت‌پذیر باشند و با مأموران پلیس راه همکاری و تعامل داشته باشند.

کد خبر 564226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.