اسکان بیش از ۴۰۵ هزار مسافر نوروزی در اصفهان

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: از بیست‌وششم اسفندماه سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، تا پایان روز هفتم فروردین ماه معادل ۱۰ روز کاری فعالیت ستاد، اسکان ۴۰۵ هزار و ۵۶۹ نفر مسافر نوروزی را در شهر اصفهان انجام دادیم.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از بیست‌وششم اسفندماه سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، تا پایان روز هفتم فروردین ماه (۱۰ روز کاری فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان) از مجموع ۸۵ هتل در نظر گرفته شده برای اقامت مسافران نوروزی، تاکنون ۵۳ هزار و ۷۱۰ نفر شب خواب استفاده کردند.

وی با بیان اینکه از ۲۳ مهمان‌پذیر در نظر گرفته شده برای اسکان مسافران نوروزی، ۹۱۳۹ نفر شب خواب استفاده کردند، تصریح کرد: از ۳۵۰ مدرسه که توسط آموزش‌وپرورش در اختیار ستاد خدمات سفر شهر اصفهان قرار گرفت و جمع کلاس‌های این مدارس که حدود ۳۲۰۰ کلاس درس بود، در مجموع ۱۲۴ هزار و ۶۴۹ نفر شب خواب استفاده کردند.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: در خصوص استفاده از منازل استیجاری با توجه به اینکه آغاز به کار اتحادیه املاک، از بیست‌وهشتم اسفندماه بود، از مجموع سه هزار منزل استیجاری، ۱۰۵ هزار و ۹۶۱ نفر از امکانات این منازل استفاده کردند.

وی با بیان اینکه آغاز کار خوابگاه‌های دانشجویی از بیست و نهم اسفندماه سال گذشته بوده است که در این هفت روز کاری در مجموع، از ۱۳ خوابگاه دانشجویی ۱۰ هزار و ۲۹۷ نفر استفاده کردند، خاطرنشان کرد: در باغ فدک از بیست‌وششم اسفندماه تا ششم فروردین ماه در مجموع ۷۴ هزار و ۸۶۸ نفر استفاده کردند.

شفیعی گفت: ورزشگاه‌های در اختیار شهرداری، به تناسب افزایش ورود مسافران، در مدار استفاده قرار گرفت، از این رو از ۵۰ ورزشگاه در نظر گرفته، در اوج سفرها یعنی روز سوم فروردین ماه ۱۶ ورزشگاه مورد استفاده قرار گرفت که در مجموع از بیست‌وهشتم اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین‌ماه امسال (در هشت روز کاری) ۲۶ هزار و ۹۴۵ مسافر نوروزی از این ورزشگاه‌ها استفاده کردند.

وی ادامه داد: از بیست‌وششم اسفندماه سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، تا پایان روز هفتم فروردین ماه (۱۰ روز کاری فعالیت ستاد خدمات سفر شهر اصفهان) اسکان ۴۰۵ هزار و ۵۶۹ نفر مسافر نوروزی را در شهر اصفهان انجام دادیم.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: هنوز از ورزشگاه‌های زیر مجموعه سازمان ورزش و جوانان، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی متعلق به بخش خصوصی برای اسکان مسافران نوروزی استفاده نکرده‌ایم و شهرداری با ظرفیت‌های موجود توانسته است اسکان مسافران را به خوبی انجام دهد و تاکنون هیچ مشکلی در این راستا نداشته‌ایم.

وی گفت: هنوز ظرفیت باقی‌مانده برای اسکان مسافر در اصفهان وجود دارد و به‌رغم آن‌که شهرهای بزرگ از جمله مشهد و شیراز ظرفیت پذیرش مسافر را تکمیل شده اعلام کرده‌اند، اصفهان همچنان ظرفیت پذیرش مسافران را دارد و تاکنون هیچ مشکلی برای اسکان مسافران در این کلان‌شهر وجود نداشته است.

کد خبر 564212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.