برگزاری اولین جشنواره نوروزی تبریز

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز با تاکید بر اجرای برنامه‌های استقبال از بهار و عید نوروز، گفت: اولین جشنواره نوروزی در مجموعه تاریخی تفریحی ائل‌گلی تبریز به مدت ۱۰ روز از دوم تا یازدهم فروردین‌ برگزار می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر امجدی با تاکید بر اجرای برنامه‌های استقبال از بهار و عید نوروز در تبریز، اظهار کرد: مطابق روال سال‌های گذشته، برنامه‌های گل‌کاری در فضاهای سبز توسط عوامل فضای سبز شهر تبریز اجرا و ۹ میلیون بوته انواع گل‌های بهاری در این کلانشهر کاشته شده است.

وی با بیان اینکه نصب گلدان روی نرده‌های ترافیکی در بهار امسال انجام شده است، افزود: به‌منظور افزایش جلوه بهاری در فضاهای عمومی تبریز، نصب گلدان روی نرده‌های ترافیکی نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا دو هزار و ۷۰۰ گلدان روی این نرده‌ها نصب شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه تهیه و نصب ۴۸۰ گل‌جای و نمادهای نوروزی در نقاط مختلف شهر از دیگر برنامه‌های نوروزی این سازمان بوده است، خاطرنشان کرد: ۵۳ نماد جدید در سطح شهر تبریز و در نقاط مختلف برای ارتقای کیفی و کمی فضاهای عمومی سطح شهر نصب شده است.

امجدی با بیان اینکه ۱۵ سفره هفت‌سین به همت عوامل سازمان در میادین سطح شهر پهن شده است، گفت: چهارمین جشنواره رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های نوروزی با حضور هنرمندان نامی و متبحر برگزار و در آن ۸۳ تخم‌مرغ نوروزی طراحی و در سطح تبریز جاگذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره نوروزی در تبریز، اظهار کرد: این جشنواره به همت این سازمان به مدت ۱۰ روز از دوم تا یازدهم فروردین‌ماه در مجموعه تاریخی تفریحی ائل گلی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز با بیان اینکه شهروندان و میهمانان نوروزی از این جشنواره استقبال خوبی کردند، گفت: در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلف، از خانواده‌های شهدای مدافع حرم نیز تجلیل می‌شود.

کد خبر 564209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.