معرفی ۸۰ جاذبه شهری سمنان با "چلچلا ۲"

مدیر گردشگری شهرداری سمنان از توزیع نقشه گردشگری سمنان با معرفی ۸۰ جاذبه شهری با نام "چلچلا ۲" خبر داد.

محمودرضا دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در قالب برگزاری سلسله برنامه‌های مشارکتی با عنوان «باغ گشت»، در مجموع ۶۰ مسیر متفاوت به طول کلی حدود ۱۲۰ کیلومتر و ۸۰ جاذبه شهری پیمایش شد که به سهم خود نقش بسزایی در آشنایی و معرفی فرصت‌های جدید گردش، تفریح و گذران اوقات فراغت برای شهروندان ایفا شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ نقشه گردشگری چلچلا با تاکید بر باغ راه‌های تاریخی و اماکن تاریخی و هویت مندی شهر طراحی شد و در حال حاضر نسخه دوم این نقشه با عنوان" چلچلا ۲ "، حاوی ۸۰ جاذبه شهری سمنان آماده شده و در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته است.

دارایی تصریح کرد: طراحی نقشه با دقتی بالا و بیان گرافیکی هنری برای راهنمایی و استفاده شهروندان و گردشگران بوده و این مسیرها و نقاط در نقشه می‌تواند شهر را علاوه بر جاذبه‌های شاخص تاریخی با اماکن کمتر شناخته شده نیز معرفی کند.

مدیر گردشگری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: این مدیریت با در نظر گرفتن توسعه گردشگری پایدار و تولید محتوای مناسب برای گردشگران، درگاه مجازی به آدرس اینترنتی tourism.semnan.ir را ایجاد کرده که بستری مناسب در کنار نرم افزار گردشگری سمنان به نام "پا را" برای معرفی بهتر شهر سمنان است.

کد خبر 564205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.