درخواست تخصیص یارانه برای حمل‌ونقل عمومی در پرتغال

افزایش هزینه‌های سوخت در اروپا، مقامات پرتغالی را به تخصیص یارانه برای حمل‌ونقل عمومی سوق داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افزایش قیمت سوخت در اروپا باعث ایجاد یک بحران انرژی شده است. انتقال به تحرک پایدار در اروپا هنوز یک فرآیند در حال گسترش است و سوخت‌های فسیلی همچنان نقش مهمی در ارائه خدمات حمل و نقل ایفا می‌کنند.

این امر باعث شده است که مقامات محلی، مانند مسئولان شهر کویمبرا پرتغال، درخواست یارانه برای «حمل‌ونقل عمومی دیزلی» را مطرح کنند تا خدمات حمل‌ونقل عمومی شهری همچنان بدون وقفه ارائه شود.

درخواست تخصیص یارانه برای حمل‌ونقل عمومی در پرتغال

به گفته شهردار، افزایش هزینه‌های انرژی برای شورای شهر کویمبرا و اپراتور حمل‌ونقل عمومی شهری، شش میلیون یورو هزینه خواهد داشت. شهردار تاکید کرد که به منظور بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی، کاهش قیمت سوخت کاملاً حیاتی است.

با توجه به افزایش هزینه‌های سوخت و بحران آب و هوایی، شهرداری مردم را به سفر بیشتر با وسایل حمل‌ونقل عمومی ترغیب می‌کند که تأثیر مفید مضاعفی بر زندگی مردم دارد.

آنا باستوس، عضو شورای شهر کویمبرا و مسئول کمیته حمل‌ونقل، مشکلات جدی بودجه اپراتور حمل‌ونقل عمومی را با توجه به وابستگی به سوخت‌های فسیلی، مهم قلمداد کرد و متذکر شد که افزایش هزینه‌ها در حمل‌ونقل شهری از دو میلیون یورو فراتر خواهد رفت و اگر این افزایش قیمت ادامه پیدا کند به راحتی به شش میلیون یورو می‌رسد.

مسئولان تأکید کردند زمانی به جدیت این موضوع پی می‌بریم که متوجه شویم میزان تقاضا برای حمل‌ونقل عمومی تاکنون حدود نیمی از تقاضای ثبت‌شده در سال ۲۰۱۹ بوده است.

درخواست تخصیص یارانه برای حمل‌ونقل عمومی در پرتغال

کد خبر 564183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.