از موزه‌گردی در حمام علی‌قلی‌آقا تا شب شعر و موسیقی در آرامگاه صائب

کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، ویژه‌برنامه‌های مختلفی را در روز هفتم فروردین‌ماه برای گردشگران نوروزی و شهروندان اصفهانی برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، برنامه «۹۰ دقیقه» با محوریت تفریح و سرگرمی از ساعت ۱۵ امروز (یکشنبه) در باغ غدیر برگزار می‌شود؛ «۳۷ درجه» برنامه دیگری است که با هدف پایش سلامت از ساعت ۹ صبح در پارک ناژوان آغاز شده است و میزبان علاقه‌مندان است.

همچنین گردشگران نوروزی و شهروندان اصفهانی می‌توانند از ساعت ۱۶ مهمان برنامه «۲۳ هزار جان» در گلستان شهدا باشند که در هر یک از روزهای نوروز به معرفی یکی از شهدای شاخص اصفهان می‌پردازد.

امروز برنامه «۱۰۰۰ سال نوری» نیز در مجموعه تخت فولاد از ساعت ۱۰ صبح میزبان گردشگران شده است تا آنها را با ظرفیت‌های معنوی این آرامستان تاریخی آشنا کند.

برنامه «موزه‌گرد» با محوریت گشت و گذار در موزه‌های شاخص اصفهان نیز که از ابتدای برگزاری مورد استقبال چشمگیری از سوی علاقه‌مندان به میراث فرهنگی بوده است، در روز هفتم فروردین به حمام علی‌قلی‌آقا واقع در خیابان مسجد سید، خیابان آیت‌الله بیدآبادی می‌رود و رمز و رازهای شگفت‌آور این بنای تاریخی را برای بازدیدکنندگان بیان می‌کند.

برنامه‌های دیگری که امروز _یکشنبه، هفتم فروردین‌ماه_ برگزار می‌شود، برنامه «۱۰ قرن» با محوریت بازسازی اصفهان قدیم با رویکرد نوروز است که از ساعت ۱۶ در میدان امام علی (ع) برگزار می‌شود و برنامه «۱۴۰۰ گز» نیز از ساعت ۱۶ در میدان امام خمینی (ره) برقرار است. نخستین رویداد «شب شعر و موسیقی صائب» امروز از ساعت ۱۹ در آرامگاه صائب واقع در خیابان صائب برگزار می‌شود.

برپایی بازارچه صنایع دستی، تهیه کارت پستال نوروزی و نقاشی ویژه کودکان همراه با اجرای شب شعر و موسیقی با حضور پنج شاعر برجسته اصفهانی از بخش‌های مختلف این برنامه خانواده‌محور است.

کد خبر 564155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.